Gå til innhold

Egoisme?

Anbefalte innlegg

Gjest Grønn iris

Leste du innlegget?

Vet du hva altruisme er?

Hvis ikke, så hold deg langt unna denne tråden....

Vi trenger ikke de som "tror de forstår!"

Joda, jeg vet at alturisme er uselviskhet, nestekjærlighet, selvoppofrelse, at man setter andre og deres behov foran seg selv og sine egne behov.

Å ta selvmord har ingenting med alturisme å gjøre.

Å tenke at alle fortjener bedre enn man kan gi dem er en tanke alle kan gjøre seg, men å da si at selvmord er beste løsning er urimelig uansett. Man kan bare ikke forsvare det. Jeg skjønner håpløsheten og fortvilelsen. Men barna får igen ny sjanse. man kan ikke gi dem noe bedre ved å ta selvmord. De har bare en mor og en far.

Ja, mennesker med selvmordstanker trenger å søke hjelp. Før de gjør noe uopprettelig feil. Man kan ikke ta selvmord å ombestemme seg... Det er sånn en forferdelig tragedie at noen dreper seg selv. Mest for de pårørende. For de som er borte er borte for godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311229-egoisme/page/3/#findComment-2537918
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

2

• Skogstrollet

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• sola60

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest lyrica

Joda, jeg vet at alturisme er uselviskhet, nestekjærlighet, selvoppofrelse, at man setter andre og deres behov foran seg selv og sine egne behov.

Å ta selvmord har ingenting med alturisme å gjøre.

Å tenke at alle fortjener bedre enn man kan gi dem er en tanke alle kan gjøre seg, men å da si at selvmord er beste løsning er urimelig uansett. Man kan bare ikke forsvare det. Jeg skjønner håpløsheten og fortvilelsen. Men barna får igen ny sjanse. man kan ikke gi dem noe bedre ved å ta selvmord. De har bare en mor og en far.

Ja, mennesker med selvmordstanker trenger å søke hjelp. Før de gjør noe uopprettelig feil. Man kan ikke ta selvmord å ombestemme seg... Det er sånn en forferdelig tragedie at noen dreper seg selv. Mest for de pårørende. For de som er borte er borte for godt.

Dyp depresjon er en alvorlig tilstand. Man tenker ikke like logisk som friske mennesker, derfor er det fryktelig vanskelig for andre å sette seg inn i en selvmorders tanker. Har man aldri vært dypt deprimert, så har man faktisk ikke peiling på hva som skjer i hodet til den psyke....

Jeg er frisk nå, og forstår hva du mener. men den psyke forstår ikke logikken din. Å kalle dem egoister, er forferdelig i mine øyne....

Det som holdt meg tilbake, var faktisk ungene mine;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311229-egoisme/page/3/#findComment-2537938
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...