Gå til innhold

Ta rådene du får her inne med en klype salt

Anbefalte innlegg

Gjest Per, Pål og Espen Askeladd

På dette forumet er det mange forskjellige typer mennesker. Noen er ved sine fulle fem, men som alltid der psykiatriske pasienter samles så er det ikke alle som er helt tilregnelige.

Dette innlegget vil sannsynligvis får en del mennesker her inne i ubalanse, men det er noe man må regne med.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva vil du med dette innlegget? Kunne du ikke i det minste ha holdt deg til en av dine faste nick? Må du flaxe fra det ene nicket til det andre?

Mange som svarer på dette forumet er både meget psyke OG gir utmerkede råd til andre som sliter med det samme.

Hva vil du med dette innlegget? Kunne du ikke i det minste ha holdt deg til en av dine faste nick? Må du flaxe fra det ene nicket til det andre?

Mange som svarer på dette forumet er både meget psyke OG gir utmerkede råd til andre som sliter med det samme.

I disse tider er det ikke bare dem som har greie på data som har tilgang til internett. Selv personer med lang sykehistorie, med mange innleggelser, og til og med kanskje er litt svekket i topplokket kan svare her inne.

Sikkert noen som vil si at jeg skyter meg selv i beinet nå, men det får dere bare si. Forsøk iallefall å svare på en ordentlig måte. Diskuter sak ikke person er det noe som heter.

''Mange som svarer på dette forumet er både meget psyke OG gir utmerkede råd til andre som sliter med det samme.''

I noen tilfeller ja, men man kan ikke lære å kjenne personen godt nok her inne til å gi ordentlig gode råd. Det blir mer generelle råd.

Grunnen til at jeg er flaxy er fordi mine faste kallenavn får en del kvinner her inne til å bli waxy.

I disse tider er det ikke bare dem som har greie på data som har tilgang til internett. Selv personer med lang sykehistorie, med mange innleggelser, og til og med kanskje er litt svekket i topplokket kan svare her inne.

Sikkert noen som vil si at jeg skyter meg selv i beinet nå, men det får dere bare si. Forsøk iallefall å svare på en ordentlig måte. Diskuter sak ikke person er det noe som heter.

''Mange som svarer på dette forumet er både meget psyke OG gir utmerkede råd til andre som sliter med det samme.''

I noen tilfeller ja, men man kan ikke lære å kjenne personen godt nok her inne til å gi ordentlig gode råd. Det blir mer generelle råd.

Du har ansvaret for deg selv, og du må selv vurdere om rådene du får kan ha noe for seg eller ikke.

Jeg er faktisk veldig enig.

Når man er psykisk syk, så er man veldig sårbar og blir lett et offer for misforståelser. Noen her inne gir gode råd, men man skal likevel holde hodet kaldt og ta rådene med en "klype salt".

Alle råd er ikke like gode. Slik er det overalt. Dr.Phil har også sine dårlige råd. Vi er alle bare mennesker.

Og til NHD: noen innlegg kan du med fordel la være å kommentere. Du er en lege som mange har troverdighet til, men ikke alle svar du gir er like fornuftige. Du bør gi gode og fornuftige svar, og ikke kaste deg inn i heftige diskusjoner på den måten du gjør her inne.

Du er på en måte blitt litt DOL - blind når du hvier deg over et innlegg som dette og forsvarer forumet med nebb og klør. Det sier seg selv at man må være oppmerksom og gjerne undersøke mer før man tar alle svar her inne som god fisk. Ikke alle skjønner det. Mange unge syke og fortvilede mennesker her inne.

Annonse

Gjest priiivaat

Jeg er faktisk veldig enig.

Når man er psykisk syk, så er man veldig sårbar og blir lett et offer for misforståelser. Noen her inne gir gode råd, men man skal likevel holde hodet kaldt og ta rådene med en "klype salt".

Alle råd er ikke like gode. Slik er det overalt. Dr.Phil har også sine dårlige råd. Vi er alle bare mennesker.

Og til NHD: noen innlegg kan du med fordel la være å kommentere. Du er en lege som mange har troverdighet til, men ikke alle svar du gir er like fornuftige. Du bør gi gode og fornuftige svar, og ikke kaste deg inn i heftige diskusjoner på den måten du gjør her inne.

Du er på en måte blitt litt DOL - blind når du hvier deg over et innlegg som dette og forsvarer forumet med nebb og klør. Det sier seg selv at man må være oppmerksom og gjerne undersøke mer før man tar alle svar her inne som god fisk. Ikke alle skjønner det. Mange unge syke og fortvilede mennesker her inne.

Synes NHD gir et bra svar her. Det er jo ikke bare forumet han forsvarer. Han forsvarer oss som er psykisk syke. De fleste som "bor" her inne kan faktisk både lese og regne.

Å være psykisk syk er IKKE det samme som å være dum.

Faktisk så tror jeg de fleste her inne har så mye vett i hodet at de greier å sortere ut selv hva som er rett og galt. Blant annet skjønner de fleste at den som skriver dette innlegget må ha "en skrue løs."

Hvorfor en skrue løs?

Stiller spørsmål ved et forum der gud og hvermann kan leke leger på hobbybasis. Ja, jeg liker dette forumet. MEN jeg må kunne skille mellom fornuftige og ikke fullt så fornuftige svar.

Det sier seg ikke selv at enhver 16 åring kan det.

Jeg er enig i noe av det du sier, men det er måten du sier det på som provoserer.

Gjest priiivaat

Hvorfor en skrue løs?

Stiller spørsmål ved et forum der gud og hvermann kan leke leger på hobbybasis. Ja, jeg liker dette forumet. MEN jeg må kunne skille mellom fornuftige og ikke fullt så fornuftige svar.

Det sier seg ikke selv at enhver 16 åring kan det.

Det er vel forskjell på å leke leger på hobbybasis og å utveksle erfaringer? Personlig har jeg lært veldig mye her inne, men skjønner selvsagt at det ikke går an å overflytte det andre erfarer på meg selv bestandig. Det gjelder jo andre ting i livet også.

Derimot har jeg fått mange gode medisinske svar fra NHD som gjør at jeg skjønner mye mere.

De fleste psykisk syke tenker selv og kan plukke det som er gode råd og ikke.

Jeg er enig i noe av det du sier, men det er måten du sier det på som provoserer.

Jeg forstår det kan provosere ja. Jeg tror ikke noe på horoskop, men i beskrivelsen av skorpionen står det at mennesker født i det tegnet er sadistiske. Hva nå enn det betyr, men det trekker iallefall til seg mye sinne her inne.

Annonse

Gjest hitmaker

Jeg er enig i at man selvsagt skal være kritisk til råd en får - både her og i RL - fra både psyke og såkalte friske mennesker.

Jeg mener at det er rådene i seg selv en -først og fremst- skal vurdere, ikke de som gir dem.

En psyk person kan gi gode råd og en frisk person kan gi dårlige råd. Spørs litt hvordan en er skrudd sammen. Mange såkalte friske mennesker kan også være merkelig skrudd sammen, for å si det sånn ;)

Generelt så klarer også psyke mennesker å plusse til og trekke fra uten større problemer..

Og mange som har slitt med seg selv, eller i livet har opparbeidet seg såpass mye erfaringer at de kan komme til nytte for andre.

Skogstrollet

Ja, i ubalanse ja... Kjenner at jeg blir skikkelig provosert over at

det er så mange vanvittige holdninger i verden, som enkelte må utttrykke...

Hva med å gå opp noen divisjoner før du uttaler deg ?

I gamle dager var flesteparten av oss her inne innelåst på et galehus. Nå har vi tilgang til internett og vi kan til og med gå ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...