orpah Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg går på en lav dose cipralex som jeg synes hjelper godt.Den tar de verste dalene og jeg har det stort sett bra. Men så er det enda slik at jeg har disse svigningene mine.Hvor jeg blir motløs og "alt" virker håpløst. Jeg har heldigvis klart å skjerpe meg slik at det ikke har blitt langvarige nedturer og det har ballet på seg.Altså at jeg bruker viljestyrken min til å trene og fortsette gode rutiner.Merker at de grepene jeg bruker for å begrense nedturene mine faktisk funker endel.Også fordi jeg vet de går over.At jeg har det vanskelig nå men om noen dager er det mest sannsynlig bedre. Men jeg forstår jo at det ikke er helt normalt å ha disse nedturene hvor det er slik at jeg er helt tilnærmet til å gi opp og tenker at jeg bare burde bli uføretrygdet og gi opp totalt og får en sånn vond følelse. Disse episodene har liten systematikk i seg.De kan komme i forbindelse med PMS. Etter at jeg har drukket alkohol etc eller kanskje skuffelser er klare faktorer som jeg ser kan utløse en slik periode. Det som har ødelagt for meg før er som sagt at når jeg får disse negative episodene kan det gi negative ringvirkninger og ballen bare ruller på seg og blir større og større og jeg blir unnvikende og unngår ting og "kobler meg ut av livet" etc. Jeg er veldig obs på det nå slik at jeg ikke skal få en sånn langvarig nedtur da. Behandleren jeg går til har sagt at dette er endel av meg.At jeg er ustabil i humøret og slik er det. Men så tenker jeg at det kanskje kan være noe biologisk eller kjemisk som jeg kanskje ikke trenger å leve med i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311278-normale-unormale-svigninger-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg vet ikke hva din diagnose er men det vil alltid være slik, uansett sykdom, det går ikke i en strak kurve oppover. Det er berg og dalbane. Når medikamentene kicker inn, kan man oppleve at nedturene ikke blir fullt så dype, fullt så intense og ikke fullt så langvarige, men - selv med medikamenter trenger man tid, og terapi. Kanskje er løsningen for deg å øke, det bør du ta med din lege, kanskje må du smøre deg med tålmodighet enda en stund, det eneste jeg vet er at det vil være ustabilt en stund til. Glem heller ikke at det ikke er normalt å ikke ha nedturer, det hører livet og hverdagen til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311278-normale-unormale-svigninger-eller-ikke/#findComment-2537870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.