Gå til innhold

takk for rådet nhd!

Anbefalte innlegg

Gjest efexorus

Da kan jeg endelig få tilbake litt søvn i disse lyse sommernettene!

Må si at når man er tilvent tolvon og ikke får den noe slitsomme hang-over dagen derpå er tolvon et meget godt alternativ til benzo/z-hypnotika. Både innsovning og kvalitet har blit bedre med denne medisinen. Kan desverrre ikke si det samme om valleran/phenrergan.

Jeg har brukt mye benzo for søvn, og jeg tør nesten si at tolvon noen ganger har fungert bedre. Benzo letter insovningen, men alt må likevel klaffe for at den skal fugerere.Det skal ikke store forstyrrelser til for at benzo ikke virker, feks at man må stå opp igjen for å gå på toalettet. Mens med tolvon blir man trøttere og trøttere før man til slutt ikke orker å være våken. Langt innlegg men følte jeg måtte dele mine erfaringer med tolvon da det ikke har det kjipe avhengighetsproblemet som benzo og at det faktisk kan være bedre. Problemet med "of label" medisiner mot søvn, Er vel at siden intensjonen med medisinen var en annen, er det ikke gjort nok forskning til at det vil være et førstevalg preparat for mange leger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311287-takk-for-r%C3%A5det-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...