Gå til innhold

Nhd m.fl -når kan en si en er frisk fra en pf?

Anbefalte innlegg

Gjest exborder?

Jeg har i mesteparten av livet mitt slitt veldig og fikk diagnosene unnvikende pf som nr.1 og eupf som nr.2.

Ei stund gikk jeg på mye benzo (for mye) og var veldig impulsiv, livet mitt var en berg og dalbane.

Nå har jeg slutta på alle medisiner, går kun på vallergan til natta (og atarax ved behov). Dette går bra og jeg har blitt så mye bedre!

Jeg har svingninger ennå, men ikke unormalt store..dvs at jeg kan har det rimelig greit noen timer...noen timer være sliten, litt trist..men svært sjeldent jeg har dramatiske følelser lenger..

Jeg utagerer ikke lenger, agerer ikke mot meg selv og fungerer mye bedre med andre..

Til tider sliter jeg med uro, dårlig konsentrasjon..jeg kan være litt nedstemt og lei..men aldri megaangst eller dyp depresjon...

Synes livet mitt har blitt omvendt siste 3 mnd..det har blitt kjedelig og flatt...jeg som er så vant til berg og dalbaner og piller..nå er der ingen av delene egentlig..bare stabilt, forutsigbart, kjedelig..

Sliter ennå med litt mangel på energi..og blir fort sliten..men har hypotheorose..

Hadde vært spennende og fått en ny utredning..tipper at den unnvikende biten henger igjen, mens impulsitivteten ikke er der lenger...

Det jeg lurer på er hva som skal til (hva skal på plass) for å si at nå er en kvitt eupf? En psykolog sa til meg en gang at en kan slite litt i etterkant, selv om en er blitt frisk fra en pf..stemmer det?

Nysgjerrig på dette..takker for evt svar :-)

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Generelt: Når en selv eller omgivelsene ikke lenger lider sterkt under symptomene og en i tillegg ikke har noen særlig funksjonsnedsettelse verken i skole/jobb, familie eller sosialt.

Spes for EUPF: Når en ikke oppfyller minst 5 av de 9 nevnte kriterier.

Gjest exborder?

Generelt: Når en selv eller omgivelsene ikke lenger lider sterkt under symptomene og en i tillegg ikke har noen særlig funksjonsnedsettelse verken i skole/jobb, familie eller sosialt.

Takk for tilbakemelding:-)

Gjest exborder?

Jeg kjenner meg ikke igjen i mer enn to av kriteriene:-) er det mulig å be om en ny utredning?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...