Gjest phenergan Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Er det noen som kan fortelle om Phenergan som sovemedisin? Sliter med å sovne pga dårlig døgnrytme, og vurderer å prøve dette istedet for vanedannende midler. Men har hørt at det er en del bivirkninger som hangover og mareritt, og det vil jeg helst unngå. Er det noen som har prøvd Phenergan og kan fortelle om sine erfaringer? 0 Siter
rose23 Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Tror ikke det er så smart å bruke dette som sovemedisin. Er en ganske sterk medisin. Da jeg fikk Phenergan sa legen at dette var virkelig en hestekur. Var lenge plaget med elveblest i ansiktet. Men fikk ikke medisinen før ansiktet mitt nærmest sto i brann...Måtte prøve andre medisiner først. Så ut i fra dette ville jeg satset på andre midler. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Phenergan ( og Vallergan) er utmerkede, ufarlige og ikke vanedanende medisiner. De er gamle allergimedisiner hvor en utnytter bivirkningen trøtthet som varer ca 3-4 uker etter at en begynner med dem. Etter den tid forsvinner virkningen, og en må ha noen medisinfrie dager før virkningen er der igjen. De egner seg best der en trenger hjelp til "gjennomsoving" og mot tidlig oppvåkning grunnet den litt lange virketiden. Slike medisiner kan gi hangover. Ta dem derfor 2-3 timer før du skla sove - gjerne lenger om du da ikke blir trøtt for tidlig. 0 Siter
nienna Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Jeg hadde veldig god effekt av phenergan i 1-2 år, dessverre tålte ikke magen min medisinen, så jeg begynte å utvikle magesår og måtte slutte. At det skjer er visst veldig sjelden. Utenom det var eneste bivirkning kløe under neglene, men jeg sovnet som regel før det begynte. Jeg hadde bare gode erfaringer med phenergan og sov utrolig godt når jeg brukte de. Hadde det ikke vært for magen min hadde jeg nok brukt dem enda. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.