Gå til innhold

Nhd: Forlenget benzodiazepin abstinens syndrom

Anbefalte innlegg

Gjest benzoerikkebarebrasomnoenmener

Hei har spurt om dette før, men hvor vanlig er dette? Abstinens symptomer i mange måneder og for noen år. Dette er meget deprimerende lesning når man vil kutte ut benzo. Synes også alt for mange leger og pasienter tviholder på ashton metoden med 10% reduksjon hver fjortende dag, noe jeg synes høres vel lenge ut for personer som kun har brukt et år eller mindre. Hvis jeg skal bruke ashton metoden bruker jeg over halvparten av tiden jeg har brukt benzo på avenning.

Fortsetter under...

Gjest Lyrica

Noen blir fortere avhengig enn andre, jeg har brukt sterke medisiner, men har aldri hatt abstinenser. Jeg har kuttet tvert, når behovet ikke var der lenger.

Så det gjelder faktisk ikke alle;)

Men jeg er veldig bevisst på at medisiner skal brukes i kortere perioder, når man har det som verst. Har aldri trengt nedtrapping for annet enn antidepressiva......

Gjest benzoerikkebarebra

Noen blir fortere avhengig enn andre, jeg har brukt sterke medisiner, men har aldri hatt abstinenser. Jeg har kuttet tvert, når behovet ikke var der lenger.

Så det gjelder faktisk ikke alle;)

Men jeg er veldig bevisst på at medisiner skal brukes i kortere perioder, når man har det som verst. Har aldri trengt nedtrapping for annet enn antidepressiva......

Hvor lenge og nøyaktig hva brukte du lyrica?

Det er interessant når noen raporterer vellykede seponeringer. Hvis man prøver å finne info på diverse benzobruker forum blir man sterkt frarådet å gjøre noe annet enn max 10% reduksjon hver 14 dag. Noen skriver tilogmed at jeg bør gå opp igjen i dose før det blir for sent og lingnende. Personelig synes jeg det virker lite motivende å bruke en evighet på seponering. For meg virker det lettere med en rask nedtrapping og litt ubehag enn å forlege bruket en eviget.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke les deg ihjel på dette. Vi avvenner nye benzomisbrukere hver uke. Vi går raskt (innen en uke) ned til en dose tilsvarende Sobril 15 mg x 3. Deretter ned med 10 - 15 mg døgndose per uke.

Så får en heller finne spesiell opplegg for de som dette ikke funker helt for.

Gjest benzoerikkebarebra

Ikke les deg ihjel på dette. Vi avvenner nye benzomisbrukere hver uke. Vi går raskt (innen en uke) ned til en dose tilsvarende Sobril 15 mg x 3. Deretter ned med 10 - 15 mg døgndose per uke.

Så får en heller finne spesiell opplegg for de som dette ikke funker helt for.

med andre ord ned til 0 mg på 5 uker.

Hvis man bruker en uke på og komme ned til 15 x3 deretter trappe ned 15 mg døgndose per uke,

Dette er jo veldig bra hvis du bruker dette opplegget og det fungerer er det jo helt strålende, Bra noen som deg bruker egne erfaringer og ikke tviholder på ashton metoden som alle hjelpeforum og kanskje en del leger gjør. Jeg synes jo det virker ulogisk å bruke 6 måneder på nedtrapping hvis man kun har brukt benzo 1 år. Da skal jeg slutte å lese om abstinens symptomer for det kan jo blie en selvoppfylede profeti slik mange får med bivirkniner.Takk!!!!!!!!!!

Hvor lenge og nøyaktig hva brukte du lyrica?

Det er interessant når noen raporterer vellykede seponeringer. Hvis man prøver å finne info på diverse benzobruker forum blir man sterkt frarådet å gjøre noe annet enn max 10% reduksjon hver 14 dag. Noen skriver tilogmed at jeg bør gå opp igjen i dose før det blir for sent og lingnende. Personelig synes jeg det virker lite motivende å bruke en evighet på seponering. For meg virker det lettere med en rask nedtrapping og litt ubehag enn å forlege bruket en eviget.

Jeg har bråseponert sobril, 1-2 uker med _helvete_! Bare de ukene gjør at jeg aldri kommer til å nærme meg benzo igjen.

For meg hadde det bare blitt seigpining å trappe ned sakte. Men, det er tungt for kroppen å bråseponere på den måten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...