Gå til innhold

depresjon/utbrenthet?? HJELP

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret- gal i hodet?

Jeg er ei jente på 25 år i fast jobb som jeg trives i. Jeg og min samboer har for litt siden kjøpt hus, men har i etterkant hatt mye problemer med forholdet. Det har også vært mye usikkerhet i jobben, som jeg bruker mye tid å tenke på. Akkurat nå ligger huset vårt ute til salg(mitt valg) for at jeg kom til et punkt der jeg ikke maktet mer. Min samboer vil ikke selge,vil at vi skal ordne opp i ting,men jeg aner ikke hva jeg vil lengre.Jeg er forferdelig glad i han,å huset er nydelig,men jeg vet ikke hva jeg bør si eller gjøre. Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å gråte, har ikke ork til noe lengre,ikke engang trening som jeg før gjorde mye av. Hvis jeg er stressa eller har en dårlig dag,så kommer også maten i retur. Det toppet seg nå da jeg var ute på byen å drakk alt for mye alkohol. Jeg har fått et voldsomt sinne, og startet en krangel med min samboer som resulterte i at jeg ødela ei dør hjemme. Jeg fant en kniv å skar meg i armen,heldigvis bare overfladisk,så jeg trengte ikke sy. Dette har jeg aldri gjort før,så det skremte meg. Jeg var forbanna uten grunn! Jeg føler jeg mister litt grep om meg selv, for jeg er egentlig ei positiv,glad å sosial jente,som er glad i livet...

Jeg vurderer å oppsøke psykolog, eller prøve noe alternativt...

Er det andre i lignende situasjon, eller kan noen gi meg råd om hva jeg bør gjøre? Jeg er så sliten, så sliten...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311362-depresjonutbrenthet-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er mest sannsynlig deprimert. Søk fastlegen din raskest mulig for å få hjelp.

Bytt aldri partner, jobb eller bolig i en periode med psykdom med mindre du er 100% sikker på at det du bytter er årsaken til psykdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...