Gå til innhold

Rart å føle seg "frisk".

Anbefalte innlegg

Gjest Grågrønn

Det er godt også, men så rart fordi jeg kan ikke huske at jeg har vært her før.

Disse ordene er det litt skummelt å skrive ned, fordi det kan gå andre veien, og da er det liksom skrevet ned....

Jeg tok en sovetablett for ca en mnd siden, for å sove, men dagen etterpå følte jeg meg uggen på grunn av medisinen. Det er en følelse jeg ikke har hatt. Tidligere har det alltid hjulpet med en sovepille, denne gangen merket jeg at det ikke var riktig lenger.

Hverdagene går helt ok, og jeg er stabil og sommeren har vært god.

Det føles så merkelig :-)

En visshet liksom, om at jeg er på helt riktig vei. At jeg har nådd bunnen, og det var bare en vei å gå, jeg måtte nå min personlige bunn for å begynne å svømme på egen hånd.

Tre år siden, nådde jeg bunnen, og så kuliminerte det i en psykose. Men jeg er endret. Noe i meg ble reparert, det var som om det som skulle ut kom ut i psykosen og de to årene før. Som en fragmentering av personligheten først, deretter som om det som plaget meg kom ut i psykosen. Så sliten, men nå, så deilig. "Normal" liksom....

Den har jeg gått nå, og jeg føler meg ganske normal. Hva er normal liksom, men jeg føler at jeg er blitt normal på en måte.

Merkelig, men godt.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311410-rart-%C3%A5-f%C3%B8le-seg-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig å lese dette :o)

Det er må være godt når du nå ser hele prosessen utenfra uten å være fanget i den.

Jeg skjønner godt at du nesten kan være litt "redd" for å skrive at du er frisk. Det er liksom en annen måte å se seg selv på. Et nytt selvbilde, en slags ny status. Nye krav kan stilles til seg selv, samtidig som det åpner seg nye muligheter. Mange flotte ting på én gang!

Du skriver at du ikke tar sovemeds lenger, men har du også sluttet med AP? Jeg håper ikke du synes det er påtrengende at jeg spør. Det er mulig du har skrevet noe om dette før, men min hukommelse er ikke alltid så samarbeidsvillig :o)

Jeg spør fordi jeg synes det er flott at mennekser med psykoseproblematikk kommer seg ut på den andre siden igjen. At de også blir medisinfrie. Det er bare så hyggelig å lese. Det gir håp til alle i lignende situasjoner!

Ha en fin kveld :o)

Gjest Grågrønn

Så hyggelig å lese dette :o)

Det er må være godt når du nå ser hele prosessen utenfra uten å være fanget i den.

Jeg skjønner godt at du nesten kan være litt "redd" for å skrive at du er frisk. Det er liksom en annen måte å se seg selv på. Et nytt selvbilde, en slags ny status. Nye krav kan stilles til seg selv, samtidig som det åpner seg nye muligheter. Mange flotte ting på én gang!

Du skriver at du ikke tar sovemeds lenger, men har du også sluttet med AP? Jeg håper ikke du synes det er påtrengende at jeg spør. Det er mulig du har skrevet noe om dette før, men min hukommelse er ikke alltid så samarbeidsvillig :o)

Jeg spør fordi jeg synes det er flott at mennekser med psykoseproblematikk kommer seg ut på den andre siden igjen. At de også blir medisinfrie. Det er bare så hyggelig å lese. Det gir håp til alle i lignende situasjoner!

Ha en fin kveld :o)

Hei :-)

Det er liksom ikke de store endringene, men det har liksom gått sakte fremover i det siste.

Jeg opplever at jeg klarer å stå i mer og mer, og da særlig i forhold til relasjoner.

Jeg har fått meg fast jobb, de var så fornøyde med meg.

Jeg føler at hodet mitt er "normalt" hvis jeg kan si det sånn. Vanskelig å forklare.

Det er liksom endringer som har kommet, etter psykosen.

Men jeg bruker fremdeles medisiner, skal slutte neste uke, da blir det spennende å se hvordan det går.

Jeg har en følelse av at det kommer til å gå bra, fordi så mye er liksom "endret" inni meg, jeg har jo ikke flash og disse enorme vonde emosjonelle rundene i etterkant av ting lenger. Selv om verden ikke er lettere, ser jeg den på en annen måte liksom.

Men, jeg har ikke sluttet på medisiner enda, så jeg får se hvordan det går. Har uansett en god psykolog som vil fange meg opp raskt hvis det går galt, men det tror jeg ikke det kommer til å gjøre, jeg kan liksom "føle" det, magefølelsen om du vil.

Men sikker kan jeg ikke være, ikke enda. Er det ikke to år NHD sier man må ha vært stabil?

Ønsker deg alt godt bibben, det er litt av et steg du har tatt nå. Ikke bare for nevøen din, men også for deg selv.

Hei :-)

Det er liksom ikke de store endringene, men det har liksom gått sakte fremover i det siste.

Jeg opplever at jeg klarer å stå i mer og mer, og da særlig i forhold til relasjoner.

Jeg har fått meg fast jobb, de var så fornøyde med meg.

Jeg føler at hodet mitt er "normalt" hvis jeg kan si det sånn. Vanskelig å forklare.

Det er liksom endringer som har kommet, etter psykosen.

Men jeg bruker fremdeles medisiner, skal slutte neste uke, da blir det spennende å se hvordan det går.

Jeg har en følelse av at det kommer til å gå bra, fordi så mye er liksom "endret" inni meg, jeg har jo ikke flash og disse enorme vonde emosjonelle rundene i etterkant av ting lenger. Selv om verden ikke er lettere, ser jeg den på en annen måte liksom.

Men, jeg har ikke sluttet på medisiner enda, så jeg får se hvordan det går. Har uansett en god psykolog som vil fange meg opp raskt hvis det går galt, men det tror jeg ikke det kommer til å gjøre, jeg kan liksom "føle" det, magefølelsen om du vil.

Men sikker kan jeg ikke være, ikke enda. Er det ikke to år NHD sier man må ha vært stabil?

Ønsker deg alt godt bibben, det er litt av et steg du har tatt nå. Ikke bare for nevøen din, men også for deg selv.

Så flott at du bærer på så mange positive vibber! Det lover godt.

Det å ha en god fagperson hjelper også på (vi vet jo noe om det motsatte ikke sant :o)

Jeg synes det er spennende det at du nå skal legge medisinene på hyllen. Jeg er spent på om du vil dele med oss hvordan det går etter seponeringen.

Det å komme seg ut i jobb og det å bli regnet med booster så avgjort selvfølelsen og troen på at man kan bli frisk.

Jeg er virkelig glad på dine vegne, det må jeg få si.

Takk også for din respons vedrørende den kinkige familiære situasjonen jeg står i nå. Min mor ble nå konfrontert med at vi ikke tolererte hennes atferd ovenfor barnet. Hun har nå reagert med mye tristhet. Hun begynte å gråte når hun fikk vite at hun ikke fikk være alene med barnet på en stund. Det hele er en trist og vanskelig situasjon.

Vel, det var litt om utviklingen i saken.

Gode tanker til deg :o)

Gjest Grågrønn

Så flott at du bærer på så mange positive vibber! Det lover godt.

Det å ha en god fagperson hjelper også på (vi vet jo noe om det motsatte ikke sant :o)

Jeg synes det er spennende det at du nå skal legge medisinene på hyllen. Jeg er spent på om du vil dele med oss hvordan det går etter seponeringen.

Det å komme seg ut i jobb og det å bli regnet med booster så avgjort selvfølelsen og troen på at man kan bli frisk.

Jeg er virkelig glad på dine vegne, det må jeg få si.

Takk også for din respons vedrørende den kinkige familiære situasjonen jeg står i nå. Min mor ble nå konfrontert med at vi ikke tolererte hennes atferd ovenfor barnet. Hun har nå reagert med mye tristhet. Hun begynte å gråte når hun fikk vite at hun ikke fikk være alene med barnet på en stund. Det hele er en trist og vanskelig situasjon.

Vel, det var litt om utviklingen i saken.

Gode tanker til deg :o)

Ja, det er trist for henne, men samtidig så håper jeg det betyr at hun har forstått at det hun gjør ikke er så bra? Synes dere har vært innmari tøffe alstå.

Jeg kommer nok til å si hvordan det går, klarer jo ikke holde meg helt unna dol vet du :-)

Håper for deg at du også får det bedre etterhvert. Jeg synes jo ikke det er rettferdig at du ikke skal få det bedre også.

Var litt i tvil om jeg skulle poste dette, fordi det kan virke litt provoserende og irriterende når man sliter. Det var bra du synes det er god lesing som gir håp.

Håp er det alltid for alle, men så tar det ulik tid, og man skal ulike steder her i livet.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...