Gå til innhold

til legen.sacral cyste

Anbefalte innlegg

Gjest Christopher

hei.

lurte på et par ting.

hadde time i går på kirurgisk poliklinikk.

jeg er operert 3 ganger for en cyste ved hale beinet. pilonidal/sacral cyste.

jeg har nå fått dette tilbake. legen fortalte meg nå at jeg må legges inn til ny operasjon. han sa nå at de skal fjerne alt sammen hvor denne cysten er.

det jeg lurer på er hvorfor de ikke gjorde dette med en gang, i stedet for å ta en utskrapning? syns også at han sa at de skulle til med noe plastisk kirurgi etterpå.

blir dette arret så stort da at de må det? cysten nå er ca 4 cm lang og 3 cm bred + kanalen som var 2 cm.arret ligger i midtlinjen, og han sa at de skulle prøve å flytte det.

håper på svar og på forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31142-til-legensacral-cyste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er nok en skjønnsak hvor kirurgisk aktiv man mener det er riktig å være ved en pilonidal cyste. På den ene siden ønsker man å fjerne alle gangene som betennelsen kan etterlate. Samtidig ønsker man å begrense inngrepets omfang og derved sårets størrelse.

Hvor stort arret blir avhenger av hvor mye man må fjerne hvilket igjen avhenger av hvor omfattende gangsystemet er under huden. Det er således vanskelig å besvare spørsmålet uten å ha undersøkt deg.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31142-til-legensacral-cyste/#findComment-123594
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...