Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er lett å synke ned i depresjonen, alt for lett. Men det er mulig å snu den negative sirkelen. Men det krever at man tar seg selv på alvor og finner fram til selvrespekten som man har lett for å miste når man sliter psykisk. For meg handler det om å gjøre positive ting og prøve å snu onde sirkler. Det kan være så lite som å spise sunnere, mosjonere, finne seg en hobby, bry seg mer om fremtoning og utseende (som er lett å gi blaffen i). Min erfaring er at små endringer kan føre til flere endringer. F.eks. begynner man å trene får man bedre forhold til seg selv og kroppen sin. Man får mer lyst til å spise sunnere og kanskje pynte seg mer. Når man pynter seg får man mer positiv oppmerksomhet sosialt og føler seg mer vel med seg selv. Hvis man har en hobby man kan fordype seg i, glemmer man sine beskymringer og man kan risikere å bli flink på et område som man kanskje kan dele med andre som også deler samme interesse og dermed få venner og kontakter. Det kan kanskje også føre frem til en jobb.

Bare noen erfaringer fra meg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311452-om-%C3%A5-f%C3%A5-det-bedre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Fin innstilling du har der : )

Har så lyst å gjøre noe positivt for meg selv,det har jo ringvirkninger....

Står bom fast føler jeg,akkuratt som det ikke er noen vits i å gjøre noe,vet ikke hvordan jeg skal bryte denne onde sirkelen.

Går bare oppover i vekt og bryr meg ikke om hvordan jeg ser ut,men skulle ønske jeg gjorde det,skulle ønske jeg kunne føle mer mer vel.

Beundrer deg som klarer det ; )

Gjest samme_erf

Jeg har akkurat samme erfaring som deg.

Det er så viktig å kunne se seg i speilet.Og selvrespekt og selvtillitt er ikke noe som kommer flytende på en fjøl.

Det er noe en må opparbeide seg igjennom gode mestringsopplevelser.Og når en får til de mer små tingene kan en etterhvert kanskje få selvtillitt til å gå løs på de mer vanskelige og vonde tingene.

Jeg føler meg så mye bedre når jeg gjør noe aktivt i forhold til min psykiske lidelse.Å ta tak i daglivet er helt banalt noe som hjelper meg.Samt at jeg er veldig opptatt av trening.

Noenganger kjenner jeg destruktivteten river i meg og jeg har lyst å synke inn i depresjonen og ikke være konstruktiv.Jeg forstår ikke hvorfor det er sånn.Det er jo helt merkerlig. Det er også perioder hvor jeg ikke klarer å være konstruktiv.

Jeg har akkurat samme erfaring som deg.

Det er så viktig å kunne se seg i speilet.Og selvrespekt og selvtillitt er ikke noe som kommer flytende på en fjøl.

Det er noe en må opparbeide seg igjennom gode mestringsopplevelser.Og når en får til de mer små tingene kan en etterhvert kanskje få selvtillitt til å gå løs på de mer vanskelige og vonde tingene.

Jeg føler meg så mye bedre når jeg gjør noe aktivt i forhold til min psykiske lidelse.Å ta tak i daglivet er helt banalt noe som hjelper meg.Samt at jeg er veldig opptatt av trening.

Noenganger kjenner jeg destruktivteten river i meg og jeg har lyst å synke inn i depresjonen og ikke være konstruktiv.Jeg forstår ikke hvorfor det er sånn.Det er jo helt merkerlig. Det er også perioder hvor jeg ikke klarer å være konstruktiv.

Jeg vil heller kjenne på smerten enn å døyve den i medisin.

Fin innstilling du har der : )

Har så lyst å gjøre noe positivt for meg selv,det har jo ringvirkninger....

Står bom fast føler jeg,akkuratt som det ikke er noen vits i å gjøre noe,vet ikke hvordan jeg skal bryte denne onde sirkelen.

Går bare oppover i vekt og bryr meg ikke om hvordan jeg ser ut,men skulle ønske jeg gjorde det,skulle ønske jeg kunne føle mer mer vel.

Beundrer deg som klarer det ; )

Ta noen små skritt. Spinning gjør susen og er effektiv fettforbrenning, ellers så synes jeg svømming er bra. Jeg har begynt å spise litt 4-korn, allbrand, mandler, valnøtter og hakkede linfrø, men litt yogurt (skogsbær), bananer og skummet melk. Det er veldig godt synes jeg og veldig sunt, jeg erstatter det med søtsakene jeg ellers ville spist også.

Gjest D*lilith

Ta noen små skritt. Spinning gjør susen og er effektiv fettforbrenning, ellers så synes jeg svømming er bra. Jeg har begynt å spise litt 4-korn, allbrand, mandler, valnøtter og hakkede linfrø, men litt yogurt (skogsbær), bananer og skummet melk. Det er veldig godt synes jeg og veldig sunt, jeg erstatter det med søtsakene jeg ellers ville spist også.

Jo jeg vet vel hva jeg burde spise,men det er så vanskelig,får starte opp når skolene begynner,gå turer osv : )

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...