Gå til innhold

å ha en homofil bror.

Anbefalte innlegg

Min kjære bror er homofil. Foreldrene våre vet det ikke enda. Min bror er den jeg elsker mest i denne verden. Foreldrene våre var de som ikke tok så godt vare på oss. Men min bror var den som gjorde at jeg overlevde det meste av en meget spesiell og traumatisk barndom.

Min bror er snill, han bryr seg om meg. Han bryr seg andre mennesker, er omsorgsfull ovenfor våre foreldre.

Jeg har onkler tanter som er kristne og som fornekter min bror. De ønsker ingen kontakt, ingen kontakt meg meg og min mann og våre barn.

De som er kristne i min familie sier at jeg og min famiie må ta avstand fra sånne "ting". Vi kommer ikke til himmelen hvis vi har kontakt med sånne mennesker.

Jeg har faktisk fått dette påpekt direkte at jeg kommer ikke til himmelen hvis jeg ikke oppfører meg sånn og sånn. Dvs be om unnskyldning hele livet for alt jeg gjør/ikke gjør.

Jeg skjønner selvfølgelig hvorfor min bror ikke tørr ha kontakt med familien.

Jeg er forbannet på de som praktiserer religion som om de alltil har rett: Jeg håper de som har fortalt meg hele livet at jeg må ikke gjøre sånn og sånn,fordi da kommer jeg ikke til himmelen.

Ingen er så snill som min bror, og ingen er så glad i han som jeg . Hver gang jeg leser om homofile og negative ting i avisen, så gråter jeg for min bror. Det var ha som reddet meg fra en forferdelig barndom!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311471-%C3%A5-ha-en-homofil-bror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strugglin'

Mennesker kan være grusomme.... Det er bare så altfor dumt, i 2008!! Bra du har et annet syn enn de "kristne" i familien din, kan jo egentlig spørre seg hvor kristne de egentlig er, sånn sett ut ifra at Jesus konsekvent holdt med de svake i samfunnet... Og dette med at den som er uten synd kan kaste den første sten.. Er ikke kristen selv, men Jesus var en stor mann, Synd at ikke fler av tilhengerne hans ikke "practice what they preach". Fint at han har deg:)

Gjest ToneVe

Hovedbudskapet i bibelen er jo, etter min mening, å være god mot sin neste, ikke dømme andre og prøve å gjøre sitt beste her i verden. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kristne praktiserer det motsatte, nemlig å bli sneversynte og fordømmende. Hadde vært lettere for en del mennesker dersom de kunne ha hovedfokuset på å elske sin neste.

Så bra at broren din og du har hverandre iallefall, det høres veldig godt ut..:-)

Gjest boanerges

Hovedbudskapet i bibelen er jo, etter min mening, å være god mot sin neste, ikke dømme andre og prøve å gjøre sitt beste her i verden. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kristne praktiserer det motsatte, nemlig å bli sneversynte og fordømmende. Hadde vært lettere for en del mennesker dersom de kunne ha hovedfokuset på å elske sin neste.

Så bra at broren din og du har hverandre iallefall, det høres veldig godt ut..:-)

Det står rett ut i Bibelen

se www.Bibelen.no

Paulus’ første brev til korinterne

Kapittel 6

" 9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike."

Paulus’ første brev til Timoteus

Kapittel 1

" 10 dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære."

Gjest ToneVe

se www.Bibelen.no

Kapittel 6

" 9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike."

Kapittel 1

" 10 dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære."

Men det står ikke at det er opp til andre mennesker å dømme, og det er mitt poeng..."den kan kaste den første setn..osv"

"Men hvorfor dømmer du din bror..osv"

Derimot står det:

I Markus kap. 12:

"Å elske sin neste som seg selv det er verd mer enn alle brennoffer og andre offer"

Hvorfor kan ikke kristne henge seg opp i dette i stedet for ...

Annonse

Gjest boanerges

Men det står ikke at det er opp til andre mennesker å dømme, og det er mitt poeng..."den kan kaste den første setn..osv"

"Men hvorfor dømmer du din bror..osv"

Derimot står det:

I Markus kap. 12:

"Å elske sin neste som seg selv det er verd mer enn alle brennoffer og andre offer"

Hvorfor kan ikke kristne henge seg opp i dette i stedet for ...

Det var feil sitat, det var ikke Jesus, som sa dette, men den skriftlærde.

Evangeliet etter Markus

Kapittel 12

"32 Den skriftlærde sa til ham: «Du svarer godt, mester! Det er sant som du sier: Herren er én, og det er ikke noen annen enn han. 33 Å elske ham av hele sitt hjerte og av all sin forstand og av all sin kraft, og å elske sin neste som seg selv, det er mer verd enn alle brennoffer og andre offer.»"

Ellers sies der

Paulus’ andre brev til Timoteus

Kapittel 3

"16 Hver bok i Skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd, 17 så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning."

Så en kan ikke bare bruke det i Bibelen, som tiltaler en, og la være å bry seg om det andre.

Gjest ToneVe

Evangeliet etter Markus

Kapittel 12

"32 Den skriftlærde sa til ham: «Du svarer godt, mester! Det er sant som du sier: Herren er én, og det er ikke noen annen enn han. 33 Å elske ham av hele sitt hjerte og av all sin forstand og av all sin kraft, og å elske sin neste som seg selv, det er mer verd enn alle brennoffer og andre offer.»"

Ellers sies der

Kapittel 3

"16 Hver bok i Skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd, 17 så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning."

Så en kan ikke bare bruke det i Bibelen, som tiltaler en, og la være å bry seg om det andre.

Jeg prøver bare å si at det er ikke menneskets oppgave å dømme andre, samt at jeg skulle ønske kristne kunne forholde seg i større grad til budet om å elske sin neste....Og hvis man skulle ta avstand fra alle man mener synder i denne verden, så kunne vel ingen av oss hatt noe med hverandre å gjøre...:-)

Gjest Angela26

''Jeg har onkler tanter som er kristne og som fornekter min bror. De ønsker ingen kontakt, ingen kontakt meg meg og min mann og våre barn.

De som er kristne i min familie sier at jeg og min famiie må ta avstand fra sånne "ting". Vi kommer ikke til himmelen hvis vi har kontakt med sånne mennesker. ''

Veldig trist à ha slike fordòmmende familiemedlemmer. Jeg er selv kristen, og har lest i bibelen om bl.a synet pà homofili. Det stàr at à ha seksuell omgang med menn nàr du selv er mann er synd, men det stàr ingenting om à havne i helvetet, heller ikke om à unngà mennesker som er homofile. Derimot stàr det at den som dòmmer andre skal selv bli fordòmt...

''Jeg har faktisk fått dette påpekt direkte at jeg kommer ikke til himmelen hvis jeg ikke oppfører meg sånn og sånn. Dvs be om unnskyldning hele livet for alt jeg gjør/ikke gjør.''

Det er ikke av gjerninger vi kommer til himmelen, men ved troen vàr. (Sier ikke dette for noe annet enn à rette pà det familien din har sagt, som er helt feil.)

Kanskje burde du holde avstand fra disse familiemedlemmene? De lyver jo og har svikta dere. Men du vet jo hva som er best for deg selvfòlgelig, og jeg skjònner dette er tòft for dere. Fortsett à vaere glad i broren din og stòtt han :-) Og omgjeng dere med mennesker som respekterer dere!

Gjest Angela26

se www.Bibelen.no

Kapittel 6

Kapittel 1

Det stàr ogsà at du blir frelst ved troen din. Sà om en person tror pà Jesus som sin frelser, sà vil h*n komme til himmelen. Tenk pà ròveren som hang pà korset sammen med Jesus, og alt han sa var : Tenk pà meg nàr du kommer til ditt rike....

Det var alt som skulle til:-) Selv om han hadde "syndet".

se www.Bibelen.no

Kapittel 6

Kapittel 1

jøss, da blir det jammen god plass i himmelen, du

Annonse

Gjest Grågrønn

Evangeliet etter Markus

Kapittel 12

Ellers sies der

Kapittel 3

Hva er Gud?

Hva er nestekjærlighet? Hvorfor døde Jesus?

Finnes det et menneske som er uten feil og mangler? Kan vi som er bare mennesker ta bibelen så bokstavlig og være sikker på at det vi mener er rett?

Hvem har tolket bibelskriftene?

Jeg tror det er best å ikke dømme andre så sterkt, for i det vi dømmer andre, setter vi oss til doms over deres liv, og hvem er vi som har rett til å gjøre det? Er det ikke bedre å søke å etterleve det Jesus var og levde? Nestekjærlighet?

Mvh

Gjest boanerges

Hva er Gud?

Hva er nestekjærlighet? Hvorfor døde Jesus?

Finnes det et menneske som er uten feil og mangler? Kan vi som er bare mennesker ta bibelen så bokstavlig og være sikker på at det vi mener er rett?

Hvem har tolket bibelskriftene?

Jeg tror det er best å ikke dømme andre så sterkt, for i det vi dømmer andre, setter vi oss til doms over deres liv, og hvem er vi som har rett til å gjøre det? Er det ikke bedre å søke å etterleve det Jesus var og levde? Nestekjærlighet?

Mvh

Jeg har bare hentet sitater fra Bibelen.

Gjest Valnøtt

Nå er ikke jeg kristen i det hele tatt så jeg skjønner kanskje ikke helt greia skikkelig.

men - spiste ikke Jesus sammen med horer og uteliggere og Høyrefolk (tollere) eller noe sånt a? Var det ikke noe om at kun den som var fri for skyld skulle kaste stein på andre også? Og at bare Gud skulle dømme det var virkelig ikke folk flest sin jobb?

Det er mange kristne som ikke er kristne synes jeg. De går i klubbhuset sitt og gjør hobbyrutinene sine. Selv går jeg i skauen og prøver å møte folk med en viss respket så får en eller annen bestemme om jeg skal bli grillmat for smådjevler eller sitte på en sky og snakke dannet i etterlivet.

Du er glad i broren din og det gjør du meget rett i. Å ta avstand fra homofili er høyst forståelig - under forutsetning av at man er villig til å ta den samme avstanden til andre ting ved folk som de ikke kan så mye for. Feks at de har fregner. Eller at de stammer. Kan man akseptere at det er en del av folk de bare har, så får man akseptere at noen er homofile også. Eller rett og slett akseptere at det ikke er deres jobb eller rett til å akseptere eller ikke akseptere noe av det.

Gjest Valnøtt

se www.Bibelen.no

Kapittel 6

Kapittel 1

Menneh... Jesus spiste da middag på horehus stadig. Lot dem olje føttene sine og hadde det hyggelig med dem. HVorfor kunne Jesus omgås de som driver hor og oppføre seg pent ot dem - også kan ikke vanlige folk ta anstendig imot sin egen familie uten å sette seg til doms?

Gjest Valnøtt

Jeg har bare hentet sitater fra Bibelen.

Jeg tror jeg heller vil ta heisen nedover etter at jeg er ferdig med å trå jorden flat enn å ende opp et sted hvor folk sitter og blar i ei gammal bok for å finne svar istedenfor å utvikle seg, tenke nye tanker og bruke omsorg og fornuft :-)

Hvem vet - kanskje det er som i Monaco?

Der kjørte jeg inn i et parkeringshus i sommer. Kjørte seks etasjer nedover i bakken, parkerte bilen, tok deretter heisen fire etasjer til - nedover - og kom ut ved foten til palasset nesten ;-)

Nå er ikke jeg kristen i det hele tatt så jeg skjønner kanskje ikke helt greia skikkelig.

men - spiste ikke Jesus sammen med horer og uteliggere og Høyrefolk (tollere) eller noe sånt a? Var det ikke noe om at kun den som var fri for skyld skulle kaste stein på andre også? Og at bare Gud skulle dømme det var virkelig ikke folk flest sin jobb?

Det er mange kristne som ikke er kristne synes jeg. De går i klubbhuset sitt og gjør hobbyrutinene sine. Selv går jeg i skauen og prøver å møte folk med en viss respket så får en eller annen bestemme om jeg skal bli grillmat for smådjevler eller sitte på en sky og snakke dannet i etterlivet.

Du er glad i broren din og det gjør du meget rett i. Å ta avstand fra homofili er høyst forståelig - under forutsetning av at man er villig til å ta den samme avstanden til andre ting ved folk som de ikke kan så mye for. Feks at de har fregner. Eller at de stammer. Kan man akseptere at det er en del av folk de bare har, så får man akseptere at noen er homofile også. Eller rett og slett akseptere at det ikke er deres jobb eller rett til å akseptere eller ikke akseptere noe av det.

Jeg er heller ikke kristen. Har sett så mange mennesker i min familie som tramper ned på andre og tror de selv er så mye bedre. Hyklere er kanskje det rette navnet på slike mennesker. De er faktisk ikke så "hellige" selv heller når det kommer til stykke. Men de kan jo bare gå i kirka å si unnskyld hver søndag, så kommer de til himmelen likevel.

Har ingenting imot skikkelige, kristne mennesker, men sånne som tror de er bedre enn alle andre og leker Gud tåler jeg ikke lengre. Flere ungdommer i slekta mi er så redde at de sitter inne på rommet i frykt for at de kan gjøre noe syndig. Når mennesker blir så skremt at de nesten ikke tørr å gå på jorden, da er det noe galt et sted.

Ble bare så skrekkelig irritert da en person sa det rett til meg her. At hvis min bror og jeg ikke begynte å oppføre oss, så kom vi helt sikkert ikke til himmelen.

Hvis det er bare personer som han og andre likesinnede der oppe, så tror jeg jeg foretrekker et annet sted jeg også :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...