Gå til innhold

å ha en homofil bror.

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Jeg er heller ikke kristen. Har sett så mange mennesker i min familie som tramper ned på andre og tror de selv er så mye bedre. Hyklere er kanskje det rette navnet på slike mennesker. De er faktisk ikke så "hellige" selv heller når det kommer til stykke. Men de kan jo bare gå i kirka å si unnskyld hver søndag, så kommer de til himmelen likevel.

Har ingenting imot skikkelige, kristne mennesker, men sånne som tror de er bedre enn alle andre og leker Gud tåler jeg ikke lengre. Flere ungdommer i slekta mi er så redde at de sitter inne på rommet i frykt for at de kan gjøre noe syndig. Når mennesker blir så skremt at de nesten ikke tørr å gå på jorden, da er det noe galt et sted.

Ble bare så skrekkelig irritert da en person sa det rett til meg her. At hvis min bror og jeg ikke begynte å oppføre oss, så kom vi helt sikkert ikke til himmelen.

Hvis det er bare personer som han og andre likesinnede der oppe, så tror jeg jeg foretrekker et annet sted jeg også :-).

Jepp. Skal alle tegn til selvstendig tankegang og det å være et helt menneske bringe oss til helvete - helt greit. Den gjengen i hvite kjoler som da sitter oppe i skylaget sitt og drikker kaffe og smiler selvrettferdig orker jeg ikke en eneste ettermiddag med nå - så en evighet med dem vil jeg gjerne slippe unna, så får det heller være litt i overkant varmt i den nye leiligheten. Vi får bare drikke mye vann veitu ;-)

Respektløs nå...

Men seriøst osgå - selv om jeg ikke er kristen så er jeg et tenkende, søkende menneske. Jeg har reflektert mye over dette med tro og ikke tro, praktisering av kristendom eller andre religioner osv. Og jeg mener at man må tåle at man er det mennesket man er uansett hva man tror på.

For meg var det avgjørende punktet at hvis Gud har makt til å ikke la små barn utsettes for å bli drept, skadet, torturert og voldtatt - også ikke bruker den makten så fortjener han ikke min respekt uansett hvor mye han mener at de som gjør sånt mot små barn skal få velge eller ikke. Har man makt til å stoppe sånt så får man værsågod bruke den. Hvis ikke gidder jeg ihvertfall ikke å sitte å tilbe en sånn en. Ville ikke hatt ham som nabo engang jeg.

Andre velger andre valg og noen av disse velger å tilbe Gud likevel og se på ham som snill og grei. Og det må de jo få lov til. Jeg har dypt kristne mennesker i min omgangskrets og ser at deres tro gir dem noe som er bra for dem - slik mine refleksjoner tilfører meg noe som er viktig for meg.

Men at noen av oss skal ha rett til å dømme andre fordi de har brune øyne, hiv smitte, er homofile, har fregner, ikke kan sykle, ikke kan programmere c#, ikke kan kjøre motorsykkel, ikke greier å være så gode mennesker som de burde - nei det er jeg ikke med på.

Fortsetter under...

Jepp. Skal alle tegn til selvstendig tankegang og det å være et helt menneske bringe oss til helvete - helt greit. Den gjengen i hvite kjoler som da sitter oppe i skylaget sitt og drikker kaffe og smiler selvrettferdig orker jeg ikke en eneste ettermiddag med nå - så en evighet med dem vil jeg gjerne slippe unna, så får det heller være litt i overkant varmt i den nye leiligheten. Vi får bare drikke mye vann veitu ;-)

Respektløs nå...

Men seriøst osgå - selv om jeg ikke er kristen så er jeg et tenkende, søkende menneske. Jeg har reflektert mye over dette med tro og ikke tro, praktisering av kristendom eller andre religioner osv. Og jeg mener at man må tåle at man er det mennesket man er uansett hva man tror på.

For meg var det avgjørende punktet at hvis Gud har makt til å ikke la små barn utsettes for å bli drept, skadet, torturert og voldtatt - også ikke bruker den makten så fortjener han ikke min respekt uansett hvor mye han mener at de som gjør sånt mot små barn skal få velge eller ikke. Har man makt til å stoppe sånt så får man værsågod bruke den. Hvis ikke gidder jeg ihvertfall ikke å sitte å tilbe en sånn en. Ville ikke hatt ham som nabo engang jeg.

Andre velger andre valg og noen av disse velger å tilbe Gud likevel og se på ham som snill og grei. Og det må de jo få lov til. Jeg har dypt kristne mennesker i min omgangskrets og ser at deres tro gir dem noe som er bra for dem - slik mine refleksjoner tilfører meg noe som er viktig for meg.

Men at noen av oss skal ha rett til å dømme andre fordi de har brune øyne, hiv smitte, er homofile, har fregner, ikke kan sykle, ikke kan programmere c#, ikke kan kjøre motorsykkel, ikke greier å være så gode mennesker som de burde - nei det er jeg ikke med på.

Signerer på dette :-). Hvis det er Gud som har skapt jorden og alle menneskene, så bør han jo også være istand til å gripe inn i all volden og krigen som foregår i flere steder.

Bibelen tror jeg helt sikkert er skrevet av noen fordømmende menn. Alt det som står der har blitt skrevet mange ganger, kanskje gått på folkemunne over tid. Jeg kan ikke tro at dette er sannhet. Dessuten må det da være Gud som har skapt de homofile også i tilfelle?

Nå skal jeg ut å gå tur og "riste av meg" litt religion. Takk for "praten.":-).

Gjest Valnøtt

Signerer på dette :-). Hvis det er Gud som har skapt jorden og alle menneskene, så bør han jo også være istand til å gripe inn i all volden og krigen som foregår i flere steder.

Bibelen tror jeg helt sikkert er skrevet av noen fordømmende menn. Alt det som står der har blitt skrevet mange ganger, kanskje gått på folkemunne over tid. Jeg kan ikke tro at dette er sannhet. Dessuten må det da være Gud som har skapt de homofile også i tilfelle?

Nå skal jeg ut å gå tur og "riste av meg" litt religion. Takk for "praten.":-).

Takk det samme :-) Og god tur :-)

Gjest boanerges

Menneh... Jesus spiste da middag på horehus stadig. Lot dem olje føttene sine og hadde det hyggelig med dem. HVorfor kunne Jesus omgås de som driver hor og oppføre seg pent ot dem - også kan ikke vanlige folk ta anstendig imot sin egen familie uten å sette seg til doms?

Jeg siterte bare bibelvers.

Mennesker kan være grusomme.... Det er bare så altfor dumt, i 2008!! Bra du har et annet syn enn de "kristne" i familien din, kan jo egentlig spørre seg hvor kristne de egentlig er, sånn sett ut ifra at Jesus konsekvent holdt med de svake i samfunnet... Og dette med at den som er uten synd kan kaste den første sten.. Er ikke kristen selv, men Jesus var en stor mann, Synd at ikke fler av tilhengerne hans ikke "practice what they preach". Fint at han har deg:)

Kjærlighet er det viktigste. Din bror har vist ekte kjærlighet overfor deg.

Jeg hadde en slik rolle som han da jeg var barn, men mine to søsken forsto det ikke da og ikke nå. De har vært så skadet at de har mistet det gode mennesket i seg.

Du vet å verdsette din bror. Gjør det i fortsettelsen også. Det er verdifult for han. Støtt han og vis at du er en søster.

Den største sorgen i livet mitt er min egen familie. Jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre. Mor, bror og min søster.

Det er godt din bror beskytter seg og isolerer seg fra en slik familie. Han må det for de godtar han ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...