Gå til innhold

Kan ny diagnose hjelpe

Anbefalte innlegg

Gjest Øyenstikkeren

Jeg har en del problemer i hverdagen, som f. eks impulsivitet, dårlig konsentrasjon etc. Jeg har også atferdsproblemer,ifølge en nevropsykolog. Jeg er egentlig en hyggelig og snill jente velger jeg å tro selv, men problemene mine gjør at mange andre sikkert synes jeg til tider er negativ og arrogant. Og jeg har et uendelig stort temperament, men jeg lar det sjelden gå utover andre mennesker enn meg selv.

Jeg vet at man skal smile til verden og alt det der, men jeg er en ærlig person og gidder ikke gå rundt og late som om alt er helt fint. Jeg tenker av og til på om jeg kanskje har borderline, men har ikke så stort behov for å få en annen diagnose. Men så vil jeg også ha en forklaring på hvorfor det er slik.

Burde jeg spurt psykiateren min om en utredning, og hvilke spm. må jeg svare på da? Og hvilke medisiner bruker personer med borderline, og fungerer de bra på den gruppen ?

Jeg vil ikke få diagnosert en pf, uten at det kan hjelpe meg på noen måter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311474-kan-ny-diagnose-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker her av personlige erfaringer. Jeg mener det er bra å få riktig diagnose. Det er ikke så bra å gå rundt å lure på hva som feiler en. Det er bra å ha noe konkret.

Jeg var selv i tvil om min diagnose, og ble med i en grundig undersøkelse, der ble jeg diagnostisert som schizofren. Det har jo i hele min psykeperiode vært snakk om det, men det har alltid vært tvil. Jeg tror jeg har slått meg til ro med det nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...