Gå til innhold

bipolar lidelse eller borderline personlighet?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret dame

hei,jeg er ei dame på 27 som i mange år har slitt med humørsvingninger.Dette varierer veldig,og jeg har perioder hvor jeg føler meg bra og glad og føler at jeg har økt energi for så å ha andre perioder hvor jeg er veldig nedstemt og nesten uten fysisk overskudd.Det kan også hende at stemningsleiet endrer seg flere ganger om dagen....jeg kan være glad for så plutselig å bli nedstemt igjen og det er ikke sjeldent at jeg begynner å gråte (og da uten noen spesiell grunn)..I tillegg går jeg rundt og føler en konstant tomhetsfølelse og når det gjelder interpersonlige forhold så oppfattes jeg alltid som veldig intens(dette har jeg hørt av andre).Jeg er veldig redd for å bli såret,men samtidig vil jeg ha en som elsker meg ,og med en gang jeg møter en ny mann så begynner jeg fort å utvikle sterke følelser og oppfattes som intens,og alle menn blir jo skremt av dette og forsvinner.Jeg har vært utsatt for fysisk og psykisk mishandling av tidligere kjærester(den ene slo meg og utøvde psykisk vold mot meg og den andre tvang meg til ha samleie med han uten min vilje).jeg er veldig forvirret av denne situasjonen.Vel å merke at når jeg er i den gode (maniske kanskje?) fasen så er det jo bare bra for meg,jeg er glad og liker å treffe venner og klarer meg fint på jobb,uten at jeg gjør "ekstreme " ting ,jeg er impulsiv men jeg kan også kontrollere meg og har aldri gjort direkte "farlige" ting for å si det sånt.Problemet er når jeg er nedstemt og føler meg utmattet.Jeg har også drevet med selvskading i en periode (jeg kuttet meg i armen 3 ganger) og dette var da jeg var veldig deprimert da eksen min slo meg og mishandlet meg. Jeg har aldri vært på utredning,er veldig redd for å snakke med legen om det. Takk på forhånd

Fortsetter under...

Gjest Villniss

Hei! Lurer på litt av det samme når det gjelder meg selv...

Jeg synes ikke du skal være redd for å snakke med legen din om dette. Han er jo der for å hjelpe, og hjelp vil du vel ha?

Bedre å få en utredning på dette og få satt i gang evt. behandling, enn å gå rundt med såne plager og lure på hva det kan være som feiler deg.

Lykke ti! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...