Gå til innhold

Gjentatte urinveisinfeksjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Smutteline

Min mor har vært plaget med urinveisinfeksjoner i alle år, og pleier kjøpe reseptfrie medikamenter i spania, som hun eter når smertene melder seg. (Bacitrim) Er dette spesielt lurt?

Jeg selv har fått akkurat de samme problemene, og spesielt etter mye sex kan jeg få særdeles sviende infeksjon. Jeg pleier da ta noen kapsler med tranebær, som hjelper, men ble denne gang ikke helt kvitt problemet. Forsøkte ta en pille av mors bacitrim, men kjente ikke store forskjellen. Burde jeg kanskje tatt to eller tre?

Finnes der andre tips til selvhjelp?

Urinveisinfeksjon er et sant smertehelvete!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31156-gjentatte-urinveisinfeksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sulfonamidia

Bacitrim (Bactrim) er etter hva jeg vet antibiotika, og det er ikke lurt å ta det ved minste symptom. - Da kan du (og moren din) utvikle en motstandsdyktig flora - som tåler bactrim. Slik vil urinveisinfeksjonen bli vanskeligere å bekjempe.

Rikelig med vann, c-vitaminer, kjerringrokk-te, unngå brus og søte drikker er gode råd. Tiss etter sex for å rense opp.

Om plagene vedvarer vil jeg på det sterkeste anbefale å gå til en lege, og ta en dyrkningsprøve av urinen, slik at dere kan få riktig antibiotika i forhold til bakteriene! (mye mulig bactrim vil virke, men det er ikke noen "så tar jeg ei pille ogsser om det hjelper" medisin!)

• 2 uker senere...
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Dersom din mor har bakterier som er følsomme for Baktrim, kan det være riktig behandling. Neste gang hun får urinveisinfeksjon bør hun levere urinprøve hos lege for å få greie på om bakteriene er følsomme for Bactrim. Er de ikke det, kan denne behandlingen bidra til at hun får en kronisk urinveisinfeksjon som blir plagsom. Var jeg deg ville jeg ikke forsøke meg med Baktrim uten å vite sikkert at du har en urinveisinfeksjon. Baktrim regnes ikke som et medikament man bør ty til i første omgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...