Gå til innhold

sosial angst hindrer bla. trening

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter for det meste inne. Angsten lurer meg..

Er alvorlig overvektig etter 1,5 år på medisiner.. og klarer ikke å snu trenden, men står på stedet hvil..

Alle jeg kjenner får det til å virke så enkelt.. Det er jo bare begynne.. Men lurer nok på hvordan de selv ville ha taklet å vere i mine sko..

Jeg lurer meg til å tro at jeg ikke har noe behov for å vere ute, og unngår de fleste invitasjoner og telefoner..

Hvilke andre metoder enn medisiner og innleggelse finnes det??

Jeg klarer ikke å begynne, og tolmodigheten min er snart over desverre..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31205-sosial-angst-hindrer-bla-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

kjøp deg en billig ergometersykkel davel, og trim hjemme i din egen stue. Jeg har sosial angst og kunne ikke tenkt meg å trene på helsestudio, så kjøpte sykkel, har sykla en mil hver morgen i snart fire mndr...spist sunt..og gått ned en masse. Nå var ikke jeg overvektig i utgangspunktet. Ville bare komme i bedre form og bli slank..det målet har jeg nådd og jeg føler meg mye bedre..fysisk og psykisk. Etter å ha blitt slank igjen har selvtilliten steget.

Nå går jeg mye på stranda..soler meg, bader og koser meg. Får fin brunfarge..føler meg mere vel og nyter hver sommerdag : ) ...Så løp og kjøp! : )

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener at medisiner i de aller fleste tilfeller bør kombineres med kognitiv terapi. Legen din (den som gir deg medisiner), kan henvise deg til en psykiatrisk poliklinikk for behandling.

Jeg støtter dessuten andungens forslag.

Hei,

kjøp deg en billig ergometersykkel davel, og trim hjemme i din egen stue. Jeg har sosial angst og kunne ikke tenkt meg å trene på helsestudio, så kjøpte sykkel, har sykla en mil hver morgen i snart fire mndr...spist sunt..og gått ned en masse. Nå var ikke jeg overvektig i utgangspunktet. Ville bare komme i bedre form og bli slank..det målet har jeg nådd og jeg føler meg mye bedre..fysisk og psykisk. Etter å ha blitt slank igjen har selvtilliten steget.

Nå går jeg mye på stranda..soler meg, bader og koser meg. Får fin brunfarge..føler meg mere vel og nyter hver sommerdag : ) ...Så løp og kjøp! : )

Du kan ta solarium også og få en fin brun farge...

andungens forslag er kjempefint....

Jeg mener at medisiner i de aller fleste tilfeller bør kombineres med kognitiv terapi. Legen din (den som gir deg medisiner), kan henvise deg til en psykiatrisk poliklinikk for behandling.

Jeg støtter dessuten andungens forslag.

Hvor kan jeg få støtte til ergometersykkel da?

Hei,

Godt forslag, men jeg har ikke råd til å kjøpe noe som helst.. *snufs*

Annonse

Gjest (Anonymous)

Begynn med slankingen i dag, ikke utsett det! Hold deg for det meste til frukt og grønnsaker og fettfattig kost, beveg deg mest mulig i hverdagen eks. gå turer, svømme. Selv prøver jeg å spise så lite som mulig også tar jeg CLA og epleeddiktabletter. Jeg har gått ned 1 1/2 kg på ca. to uker. Jeg har også slitt med psykiske problemer og har trøstespist en del, men jeg blir bare mer deppa av å være så tykk som jeg er nå. Det er vanskelig å kjøpe klær og jeg mister min selvtilitt. Etter hvert som du går ned vil selvtillitten komme tilbake. Hvis du er veldig overvektig kan du få et middel på apoteket som hjelper. Snakk med din lege. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...