Gå til innhold

Utslett under brystene - hva kan det være for noe?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har et utslett under brystene som har vært der ganske lenge - jeg kan ikke si når det begynte, og det har veldig gradvis blitt mer av det (snakker om år)

Det er på undersiden av begge brystene, og ser ut som ensfargede, mer eller mindre runde flekker som er bare litt mørkere enn hudfargen. Hvis jeg stryker fingeren over en flekk kan jeg kjenne at den står bittelitt ut fra huden og føles annerledes enn huden rundt, men det går ikke an å se.

Nå har jeg 7 flekker av varierende størrelse. Jeg har aldri lagt merke til slike flekker andre steder på kroppen. Brystene mine er ikke så store at de "henger", så det er vel utelukket at det skyldes svette/dårlig luft-tilgang.

Jeg har prøvd å lete litt etter informasjon, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal søke etter. Det klør ikke eller plager meg på noen som helst måte, men jeg lurer jo på hva det er for noe og om det bør behandles. Kan det være sopp av noe slag? I så fall kan jeg vel kjøpe en salve på apoteket, men hvilken?

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Eksem, psoriasis eller soppinfeksjon er blant de aktuelle diagnosene. Kløe vil styrke sannsynligheten for først og sistnevnte. Flassing og intensitet i rødfarge vil øke muligheten for psoriasis.

Dessverre er det vanskelig å gi deg en betryggende vurdering av utslettet pr. brev, og jeg vil anbefale deg å kontakte legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...