Loralei Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei du.. Hvordan går det med deg? Lovet å komme med oppdatering etter undersøkelsen på Kir.Pol. Jeg er dessverre ikke så mye klokere enda. Legen ville snakke med en kar kirurg og en rygg kirurg, men de er ute i ferie nå. Så jeg får bare vente litt til Han som undersøkte meg kjenner tanten min, så han hadde lovet henne at han ikke skulle gi opp, og ville prøve ut alt for å gjøre meg frisk =)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ferietid ja, det er denne tiden på året vi må vente på det meste. Jeg pleier og se det på den måten at legene kommer tilbake fra ferie med nye ideer og friskt pågangsmot. Jeg håper virkelig på dine vegne at du kunne fått noen svar. Med meg går det dårlig akkurat nå. Var sånn småuggen på ferie, men som den livsnyteren jeg er, dyttet jeg det langt bak i hodet og bare koste meg. Nå derimot har jeg måtte kaste inn håndkle. Jeg har så intense nyresmerter at jeg går snart på veggene her. Akkurat nå er det rolig. kommer veldig i bølgedaler. Skal innlegges mandags kveld, så da ordner de vel opp håper jeg. Skal også ha en samtale med Indremedisiner om magen min, det gleder jeg meg til, og håper han har noe lurt i ermet som han kan gi meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loralei Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218578499' post='3933369] Ferietid ja, det er denne tiden på året vi må vente på det meste. Jeg pleier og se det på den måten at legene kommer tilbake fra ferie med nye ideer og friskt pågangsmot. Jeg håper virkelig på dine vegne at du kunne fått noen svar. Med meg går det dårlig akkurat nå. Var sånn småuggen på ferie, men som den livsnyteren jeg er, dyttet jeg det langt bak i hodet og bare koste meg. Nå derimot har jeg måtte kaste inn håndkle. Jeg har så intense nyresmerter at jeg går snart på veggene her. Akkurat nå er det rolig. kommer veldig i bølgedaler. Skal innlegges mandags kveld, så da ordner de vel opp håper jeg. Skal også ha en samtale med Indremedisiner om magen min, det gleder jeg meg til, og håper han har noe lurt i ermet som han kan gi meg. Uff. Må vel snart være på tide at du slipper de smertene. Er det på Riksen du skal mandag? Krysser fingrene for deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Uff. Må vel snart være på tide at du slipper de smertene. Er det på Riksen du skal mandag? Krysser fingrene for deg Ja, skal på Riksen. Heldigvis er jeg allerede oppsett på en renografi på tirsdag, da vil de se om det er blokkering av noe slag i urinlederen. Akkurat i nå i kveld føler jeg meg bra, så nå nærer jeg ett lite håp om at det er over. Jeg får nemlig litt småpanikk over at det kan ha grodd sammen inni der og at de vil blokke ut. Det er ganske smertefull greie, i allefall om det er grodd sammen, for de prøver og blokke ut med en ballong. Så liker jeg ikke nåler, og synes det faktum at de da stikker flere av dem i ryggen på meg er kjipe greier ;o) Får rikelig med både stesolid og morfin, så jeg kommer meg igjennom. He he, så er jeg rusa som bare fy etterpå og synes det meste er moro. Så begynner jeg og kaste opp pga morfinen og da synes jeg sååååå synd i meg selv. *rødme* Du skjønner at jeg tar heller en undersøkelse eller har slanger her og der i kroppen jeg, enn det og kaste opp. Da tror jeg at jeg stryker med hver eneste gang. Jeg er håpløs *rødmer enda mer* Gi meg en lyd da, når du har hørt noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loralei Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218580304' post='3933387] Ja, skal på Riksen. Heldigvis er jeg allerede oppsett på en renografi på tirsdag, da vil de se om det er blokkering av noe slag i urinlederen. Akkurat i nå i kveld føler jeg meg bra, så nå nærer jeg ett lite håp om at det er over. Jeg får nemlig litt småpanikk over at det kan ha grodd sammen inni der og at de vil blokke ut. Det er ganske smertefull greie, i allefall om det er grodd sammen, for de prøver og blokke ut med en ballong. Så liker jeg ikke nåler, og synes det faktum at de da stikker flere av dem i ryggen på meg er kjipe greier ;o) Får rikelig med både stesolid og morfin, så jeg kommer meg igjennom. He he, så er jeg rusa som bare fy etterpå og synes det meste er moro. Så begynner jeg og kaste opp pga morfinen og da synes jeg sååååå synd i meg selv. *rødme* Du skjønner at jeg tar heller en undersøkelse eller har slanger her og der i kroppen jeg, enn det og kaste opp. Da tror jeg at jeg stryker med hver eneste gang. Jeg er håpløs *rødmer enda mer* Gi meg en lyd da, når du har hørt noe mer. Hehe.. Ja, alle har jo et svakt punkt ;o) Tror de fleste misliker å spy, men usikker på om de ville byttet det mot slanger osv i kroppen.. Skal gi en lyd når jeg vet mer ja.. Du får ha masse lykke til på Riksen da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218580304' post='3933387] Ja, skal på Riksen. Heldigvis er jeg allerede oppsett på en renografi på tirsdag, da vil de se om det er blokkering av noe slag i urinlederen. Akkurat i nå i kveld føler jeg meg bra, så nå nærer jeg ett lite håp om at det er over. Jeg får nemlig litt småpanikk over at det kan ha grodd sammen inni der og at de vil blokke ut. Det er ganske smertefull greie, i allefall om det er grodd sammen, for de prøver og blokke ut med en ballong. Så liker jeg ikke nåler, og synes det faktum at de da stikker flere av dem i ryggen på meg er kjipe greier ;o) Får rikelig med både stesolid og morfin, så jeg kommer meg igjennom. He he, så er jeg rusa som bare fy etterpå og synes det meste er moro. Så begynner jeg og kaste opp pga morfinen og da synes jeg sååååå synd i meg selv. *rødme* Du skjønner at jeg tar heller en undersøkelse eller har slanger her og der i kroppen jeg, enn det og kaste opp. Da tror jeg at jeg stryker med hver eneste gang. Jeg er håpløs *rødmer enda mer* Gi meg en lyd da, når du har hørt noe mer. Hvorfor får du morfin hvis du spyr av det? Noen tolererer f.eks. ketorax og ikke morfin, kan ikke være nødvendig å bruke morfin hvis du ikke tåler det. Alternativt burde du kunne få nok kvalmestillende til at du slipper mye oppkast. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hehe.. Ja, alle har jo et svakt punkt ;o) Tror de fleste misliker å spy, men usikker på om de ville byttet det mot slanger osv i kroppen.. Skal gi en lyd når jeg vet mer ja.. Du får ha masse lykke til på Riksen da.. Takk for lykkeønsker! ) Jeg har tilbøyeligheter til og få fobi mot oppkast, men heldigvis klarer jeg og stoppe meg selv, og ikke la det ta overhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvorfor får du morfin hvis du spyr av det? Noen tolererer f.eks. ketorax og ikke morfin, kan ikke være nødvendig å bruke morfin hvis du ikke tåler det. Alternativt burde du kunne få nok kvalmestillende til at du slipper mye oppkast. Jeg tåler ikke Ketorax. Får kløe over hele kroppen og ender opp med å klø meg til blods. Da mener de at morfin må være alternativet. Kvalmestillendes hjelper ikke, jeg kaster opp uansett. Heldigvis går dette bra når jeg har epidural, for der kunne de trikse og mikse mer med blandingen, som gjør at jeg hverken klør eller kaster opp. Så nå bruker jeg epidural etter operasjoner, det var som å komme til himmelen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218620727' post='3933516] Jeg tåler ikke Ketorax. Får kløe over hele kroppen og ender opp med å klø meg til blods. Da mener de at morfin må være alternativet. Kvalmestillendes hjelper ikke, jeg kaster opp uansett. Heldigvis går dette bra når jeg har epidural, for der kunne de trikse og mikse mer med blandingen, som gjør at jeg hverken klør eller kaster opp. Så nå bruker jeg epidural etter operasjoner, det var som å komme til himmelen! Det finnes flere andre alternativer enn ketorax og morfin, og det kommer stadig flere aktuelle preparater, så du får minne dem på hvor dårlig du blir. Hjelper ikke Zofran heller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det finnes flere andre alternativer enn ketorax og morfin, og det kommer stadig flere aktuelle preparater, så du får minne dem på hvor dårlig du blir. Hjelper ikke Zofran heller? Zofran har jeg ikke prøvd, men det står på lista over ting jeg skal ta opp når jeg kommer. Jeg spurte sist om det ikke var noe annet, dette var rett før utblokkingen, men fikk nei til svar. Om det blir flere ganger så kommer jeg til og ta det opp på avdelingen først, og be dem kontakte smerteteamet, de har nok god peiling. Oxycontin går bra, det virker jo i 12 timer, oxynorm som er hurtigvirkendes sender meg rett foran toalettskåla. Dette er jo tabletter, og under bl.a utblokkingen bruker de intravenøse medikamenter. Forresten har jeg nå ringt legen min, og bedt han kontakte meg. Jeg er verre i dag enn i går, og hadde en lekkasje i dag tidlig, noe jeg ikke pleier og ha utenom hvis resovaret er veldig fullt en sjelden gang (noe det ikke var nå). Om det har sammenheng vet jeg ikke. Jeg vil uansett informere han, slik at han allerede nå kan planlegge andre undersøkelser om det er behov for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218625942' post='3933576] Zofran har jeg ikke prøvd, men det står på lista over ting jeg skal ta opp når jeg kommer. Jeg spurte sist om det ikke var noe annet, dette var rett før utblokkingen, men fikk nei til svar. Om det blir flere ganger så kommer jeg til og ta det opp på avdelingen først, og be dem kontakte smerteteamet, de har nok god peiling. Oxycontin går bra, det virker jo i 12 timer, oxynorm som er hurtigvirkendes sender meg rett foran toalettskåla. Dette er jo tabletter, og under bl.a utblokkingen bruker de intravenøse medikamenter. Forresten har jeg nå ringt legen min, og bedt han kontakte meg. Jeg er verre i dag enn i går, og hadde en lekkasje i dag tidlig, noe jeg ikke pleier og ha utenom hvis resovaret er veldig fullt en sjelden gang (noe det ikke var nå). Om det har sammenheng vet jeg ikke. Jeg vil uansett informere han, slik at han allerede nå kan planlegge andre undersøkelser om det er behov for. Jeg synes det er bra at du har kontaket legen. Hadde tenkt å mase litt om det i går kveld, men så svikta nettet en stund så du slapp maset...*s* Zofran er ofte vesentlig mer effektivt enn afipran, men koster en formue hvis du skal bruke det hjemme. På sykehuset burde det imidlertid være en mulighet. Det er også et annet stoff som er aktuelt. Opiater er merkelige i den forstand at man godt kan tåle ett selv om man overhodet ikke tåler andre. Derfor må dere bare fortsette å prøve for å finne gode løsninger. Bra ide at smerteteamet konsulteres. Dorthe er forresten hjemme igjen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes det er bra at du har kontaket legen. Hadde tenkt å mase litt om det i går kveld, men så svikta nettet en stund så du slapp maset...*s* Zofran er ofte vesentlig mer effektivt enn afipran, men koster en formue hvis du skal bruke det hjemme. På sykehuset burde det imidlertid være en mulighet. Det er også et annet stoff som er aktuelt. Opiater er merkelige i den forstand at man godt kan tåle ett selv om man overhodet ikke tåler andre. Derfor må dere bare fortsette å prøve for å finne gode løsninger. Bra ide at smerteteamet konsulteres. Dorthe er forresten hjemme igjen :-) He he, jeg trenger ett spark bak noen ganger, men denne gangen seiret fornuften min ;o) Jeg skal jammen meg be dem kontakte smerteteamet jeg, for jeg kjenner jeg er motvillig til å gjennomgå vonde behandliner, for å så ligge strak etterpå. Den kontakten jeg har hatt med smerteteamet før har vært fantastisk, dyktige folk! Er Dorthe hjemme, da må jeg be henne om referat på hva hun har bedrevet. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes det er bra at du har kontaket legen. Hadde tenkt å mase litt om det i går kveld, men så svikta nettet en stund så du slapp maset...*s* Zofran er ofte vesentlig mer effektivt enn afipran, men koster en formue hvis du skal bruke det hjemme. På sykehuset burde det imidlertid være en mulighet. Det er også et annet stoff som er aktuelt. Opiater er merkelige i den forstand at man godt kan tåle ett selv om man overhodet ikke tåler andre. Derfor må dere bare fortsette å prøve for å finne gode løsninger. Bra ide at smerteteamet konsulteres. Dorthe er forresten hjemme igjen :-) Legen min ringte han, og ringte inn en resept på smertestillendes til meg med en gang. Det var ikke mulighet og få tatt meg inn før, men så lenge det ikke er infeksjon, så kunne jeg gå slik, men så klart dempe smertene. Så var han klar neste uke til og ta fatt på meg, for som han sa, noe er jo galt, og dette noe må vi finne og få ordnet opp i. Noen ganger ser jeg på den mannen som min bestevenn :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218630429' post='3933643] Legen min ringte han, og ringte inn en resept på smertestillendes til meg med en gang. Det var ikke mulighet og få tatt meg inn før, men så lenge det ikke er infeksjon, så kunne jeg gå slik, men så klart dempe smertene. Så var han klar neste uke til og ta fatt på meg, for som han sa, noe er jo galt, og dette noe må vi finne og få ordnet opp i. Noen ganger ser jeg på den mannen som min bestevenn :-) Bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312217-shira-o/#findComment-2545803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.