Gå til innhold

Antibiotika - hvilke bakterier?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for en stund siden en halsbetennelse (tonsilitt) og var til legen og fikk penicillin (apocillin 660).

Men selv etter 10 dagers kur ble ikke halsen bedre, så i dag var jeg hos legen igjen. Han tok prøver av mandlene mine, og sa at det var en sjelden bakterietype, og derfor virket ikke apocillin. I stedet fikk jeg resept på Ery-Max enterokapsler 250 mg.

Jeg lurer nå på hva slags bakterier det kan være og hvordan jeg kan ha blitt infisert med dem?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31226-antibiotika-hvilke-bakterier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dessverre usikker på hva slags bakterietype du har fått påvist. Dersom du spør legen hva slags bakterie det var kan jeg bistå med informasjon om denne.

Var hos legen i dag igjen (en annen lege), og fikk beskjed om at Ery-Max ikke virket mot betennelse. I stedet fikk jeg Dalacin 300 mg kapsler.

Da jeg spurte om han kunne se hvilke bakterier jeg hadde fått påvist, kunne han bare se at han hadde utelukket at det var streptokokker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...