Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mor har leddgikt, min bestemor hadde det også. Begge har/hadde en type som startet med psoriasis.

Psoriasis hadde jeg i tenårene, og for to år siden kom den tilbake og jeg har hatt det siden.

For et års tid siden gikk jeg til legen med mye verk i bena. Verken gikk over flere dager for så å bli litt borte og så komme igjen.

Jeg antydet for legen at jeg var redd det var begynnende leddgikt.

Legen svarte med å gi meg sterke smertestillende tabletter på resept.

Jeg unnlot å ta de, da jeg mener det må være bedre å finne årsaken til smertene, og ikke liker å ta tabletter.

Nå, ett år senere har leddene i føttene begynt å stivne veldig. Det gjør vondt om jeg må opp om natten, og når jeg står opp om morgenen.

Verken i bana har blitt mer intens.

Hva gjør jeg? Har så liten lyst til å bli avspist av legen enda en gang.

Og hva kan i såfall legen gjøre, hvis han nå mener det er leddikt?

Kan leddgikten bremses opp på noen måte, eller er det bare smertestillende som hjelper?

Har jeg noe å vinne på å gå til legen raskt eller skal jeg bare vente til en annen gang når jeg skal dit for noe annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31246-mulig-%C3%A5-stoppe-opp-leddgikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg foreslår at du oppsøker lege for å få vurdert om du har leddgikt og i så fall igangsatt lindrende behandling.

Iblant kan behandling begrense sykdommens utvikling. Det er derfor hensiktsmessig å ikke utsette legebesøket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...