Gå til innhold

merkelig følelse under foten


Gjest sådala

Anbefalte innlegg

Gjest sådala

Har de siste ukene hatt en rar følelse under det ene fotbladet.

Det kjennes ut som pulserende bevegelse, som kommer ca hvert 4 sekund.Kan nesten beskrive det somen slags vibrasjon under foten.

Det er jo ikke vondt eller ubehagelig, men et eller annet som ikke stemmer.

Vil nesten ikke gå til lege for noe slikt, men kan ikke forstå hva det er .

Er det noen som kan ha noen forslag på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Fortsetter under...

Hei, gammel tråd, men fortsatt aktuelt.

jeg sliter akkurat med samme symptomet, kjennes ut som mobilen ligger inne i fotbladet og vibrerer med litt ujevn frekvens, sånn ca hvert 2-4 sekund, og med en varighet på noen få tidels sekund. Hatt det litt før også, men nå idag har det vart flere timer. Utrolig irriterende. Endres noe når jeg legger trykk på deler av foten, men opphører ikke. Nesten samme frekvens som pulsen, men litt senere. Går det an å ha lemus i blodårer? Beste forklaringen jeg har selv, selv om det ikke stemmer med følelsen av annen lemus. Noen som har noen bedre forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig er det her snakk om leamus, på fagspråket fasikulasjoner, i de små musklene i fotsålen. Nærmest alltid en helt godartet tilstand som går over av seg selv etter en tid, men kan komme tilbake i tide og utide; da typisk på samme sted (e.g øyelokk). En sjelden gang et symptom på nevrologisk sykdom. Typisk vil lokalisasjonen da variere og rammet muskel vil oftest atrofiere (svinne hen) i forkant av at fasikulasjoner oppstår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Obnor er du blitt bedre? Jeg har det akkurat som deg. Vibrerende følelse som kommer og går hele dagen. Føles ut som telefonen ligger og vibrerer på beinet. 
blir litt beskymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jente19822 skrev:

Obnor er du blitt bedre?

Obnor skrev bare det ene innlegget, og det er over tre år gammelt, så jeg tror dessverre ikke du vil få noe svar på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har den siste uken også fått en "mobil på lydløs" vibrerende hvert 4 sekund nede ved hælen.

Snakket med "medic" ombord som foreslo å prøve å drikke mer vann. Har ikke merket forskjell.

Ikke vondt på noen måte men er jo nysgjerrig på hva årsaken er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Rune1970 skrev:

Jeg har den siste uken også fått en "mobil på lydløs" vibrerende hvert 4 sekund nede ved hælen.

Snakket med "medic" ombord som foreslo å prøve å drikke mer vann. Har ikke merket forskjell.

Ikke vondt på noen måte men er jo nysgjerrig på hva årsaken er.

Vann hjelper kanskje bare hvis du er dehydrert, noe jeg går ut i fra du ikke er. Når det kommer til vibrering/ kramper etc, er det magnesium som kan hjelpe. I banan er det mye magnesium så det kan hjelpe å spise en banan eller to. Du kan også  kjøpe noen magnesiumtabletter på apoteket hvis banan ikke er nok.  Hvis det vedvarer så tar du deg en tur til fastlegen.

Anonymkode: 3a968...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Obnor skrev (På 17.7.2017 den 17.26):

Hei, gammel tråd, men fortsatt aktuelt.

jeg sliter akkurat med samme symptomet, kjennes ut som mobilen ligger inne i fotbladet og vibrerer med litt ujevn frekvens, sånn ca hvert 2-4 sekund, og med en varighet på noen få tidels sekund. Hatt det litt før også, men nå idag har det vart flere timer. Utrolig irriterende. Endres noe når jeg legger trykk på deler av foten, men opphører ikke. Nesten samme frekvens som pulsen, men litt senere. Går det an å ha lemus i blodårer? Beste forklaringen jeg har selv, selv om det ikke stemmer med følelsen av annen lemus. Noen som har noen bedre forklaring?

Hei jeg har akkurat det samme som mobilen er på lydløs inni venstre fot. Har hatt det noen dager nå.                                                  Er det noen som har fått svar på dette?

Obnor skrev (På 17.7.2017 den 17.26):

Hei, gammel tråd, men fortsatt aktuelt.

jeg sliter akkurat med samme symptomet, kjennes ut som mobilen ligger inne i fotbladet og vibrerer med litt ujevn frekvens, sånn ca hvert 2-4 sekund, og med en varighet på noen få tidels sekund. Hatt det litt før også, men nå idag har det vart flere timer. Utrolig irriterende. Endres noe når jeg legger trykk på deler av foten, men opphører ikke. Nesten samme frekvens som pulsen, men litt senere. Går det an å ha lemus i blodårer? Beste forklaringen jeg har selv, selv om det ikke stemmer med følelsen av annen lemus. Noen som har noen bedre forklaring?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...