Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Den 7/7 fikk ble jeg sendt til legevakta og fikk en kortisonsprøyte mot allergi, spesielt gjelder dette pollenallergi og alt annet som blomstrer der ute... Jeg fikk denne fordi andre legemidler ikke har virket/sluttet å virke og jeg dermed ble fryktelig sliten pga. allergien.

Men jeg lurer på hva slags bivirkninger en slik sprøyte kan gi? Og hvor lang tid tar den før den virker? Jeg har blitt mye bedre, men jeg reagerer enkelte ganger. Jeg reagerer også på vannet hvor jeg bor nå med å begynne å klø i halsen under dusjing.

Vannet har en spesiell smak og lukt, så jeg vil få testet dette.

Men tar kortisonsprøyte all slags allergi, og eventuelt holder den resten av sesongen?

Mvh

Thorris

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31330-kortisonspr%C3%B8yte-med-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære thorris

En kortisonsprøyte virker vanligvis en 3 ukers tid og tar de værste allergiproblemene. Det er lite bivirkninger, vanligvis ikke noe å bry seg om. Hvis du skulle komme ut for en ulykke eller måtte oppsøke lege de flørste 4 ukene etter en sprøyte, må du oppgi at du har fått en slik sprøyte..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...