Gå til innhold

Antibiotika og allergireaksjon? (Haster kanskje litt)

Anbefalte innlegg

Jeg har fått betennelse i begge skuldre og armer, i tillegg har jeg fått bronkitt. Til dette har jeg fått foreskrevet Cataflam, Somadril og Doxylin 100 mg (2 av Doxylin i dag, 1 gang om dagen senere, en 6 dagers kur, altså).

Det høres kanskje litt dumt ut, men jeg tok de første tablettene for en drøy halvtime siden, og nå klør jeg noe desperat over hele kroppen!!

Det er vel noe tidlig om dette skulle være en reaksjon på medisinene? Tenker da spesielt på antibiotikaen. Jeg har tatt mange kurer med antibiotika før, men har aldri reagert slik. (har derimot hatt lignende reaksjoner på tetracykliner en gang i tiden)

Hva tror du? Kan evt det å ta disse sortene sammen med hverandre utløse kløe?

Det ville vært veldig dumt om jeg ikke skulle få en ordning på mine mange plager nå, da jeg har tildels store smerter spesielt i armene og skuldrene.

På forhånd takk for svar!!

mvh

Fortsetter under...

Hei . Ring legen med en gang og spør om hvordan du skal forholde deg til dette . Er det allergisk reakjon på medisiner så er ikke dette noe å spøke med . Jeg fikk en plutselig reaksjon på pencillin og da var det rett på legevakt og fikk medisin mot dette. Ta ihvertefall ikke mere medisin før du har snakket med legen .Det finnes jo andre prepeart så selve behandlingen trenger du uansett ikke bekymre deg over.

Hei, Poetica!

Doxylin og tetracyclin er svært beslektet - nesten tvillinger.

Det du beskriver kan nok være en reaksjon på Doxylin - men uansett bør du ta kontakt med legen.

Lykke til!

Mvh

Ja, får vel ringe henne i morgen da. Akkurat nå har kløen gitt seg, så det var kanskje tilfeldig.. :o)

Jeg visste forresten ikke at tetracyklin var så lik denne antibiotikaen. Takk for tipset!

mvh

Hei . Ring legen med en gang og spør om hvordan du skal forholde deg til dette . Er det allergisk reakjon på medisiner så er ikke dette noe å spøke med . Jeg fikk en plutselig reaksjon på pencillin og da var det rett på legevakt og fikk medisin mot dette. Ta ihvertefall ikke mere medisin før du har snakket med legen .Det finnes jo andre prepeart så selve behandlingen trenger du uansett ikke bekymre deg over.

Ok, kontakter henne i morgen, vil jo ikke ta noen unødige sjanser heller, da jeg vet at slik allergisk reaksjon på antibiotika kan være farlig.

:o)

mvh

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er enig i at du bør kontakte lege snarest for en avklaring om hvordan du bør forholde deg videre. Symptomene du nevner kan skyldes allergi. Doxylin og tetracyklin er nært beslektet.

Annonse

Jeg er enig i at du bør kontakte lege snarest for en avklaring om hvordan du bør forholde deg videre. Symptomene du nevner kan skyldes allergi. Doxylin og tetracyklin er nært beslektet.

Jeg tåler visst ikke Cataflam heller! Fikk et kjempeastmaanfall i går kveld, helt merkelig... Og jeg har store magesmerter, akkurat som da jeg hadde magesår... Hvordan er det mulig? Reaksjoner på 2 av 3 kurer? :o(

Ringte til legesenteret, fikk beskjed om at legen ringer enten i ettermiddag eller i morgen... Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre i mellomtiden. Droppe begge kurene?

Føler meg virkelig helt elendig...

Huff...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg tåler visst ikke Cataflam heller! Fikk et kjempeastmaanfall i går kveld, helt merkelig... Og jeg har store magesmerter, akkurat som da jeg hadde magesår... Hvordan er det mulig? Reaksjoner på 2 av 3 kurer? :o(

Ringte til legesenteret, fikk beskjed om at legen ringer enten i ettermiddag eller i morgen... Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre i mellomtiden. Droppe begge kurene?

Føler meg virkelig helt elendig...

Huff...

Jeg synes det er nærliggende at du venter med å ta Cataflam inntil du har fått snakket med legen ettersom Cataflam kan forverre astma og irritere magesekken.

Vennlig hilsen

Jeg synes det er nærliggende at du venter med å ta Cataflam inntil du har fått snakket med legen ettersom Cataflam kan forverre astma og irritere magesekken.

Vennlig hilsen

Ok... Gjør som du sier, siden du er Sjefen! :o)

Takk for at du giddet!

:o'

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...