Gå til innhold

Vaske eller ikke vaske håret før frisørbesøk?


Gjest hofelie

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier seg selv, hva mener du?

Får veldig lett fett hår (en dag etter vask faktisk...), skal jeg til frisøren f.eks på en tirsdag og har vasket håret på en mandag kommer det til å være fett om jeg ikke vasker det.

Opplever likevel at frisørene vasker håret uansett om det er nyvasket eller ikke - så hvorfor gidde? Er det totalt uhørt å møte opp til frisøren med småfett hår...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å vaske det jhemme samme dagen jeg skal til frisøren, for jeg liker ikke å bli tredd på den porselensvasken.

Ville ikke gått til frisør med fett hår, eller til tannlegen uten å ha pusset tenner, eller til gynekolog uten å ha dusja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i ditt tilfelle så ville jeg kanskje bare gått med håret som det er, du kan få tips om produkter som kan hjelpe deg?

Jeg bruker å være nydusja når jeg går til frisøren. Jeg opplever at de vasker det uansett, snodig, men det ligger gjerne i prisen. Hodebunnmassajen er jo deilig da :)

Jeg slet med fett hår i ungdomstiden. Vasket det når jeg stod opp, og skulle jeg noe etter skole så måtte jeg vaske det igjen før jeg dro! Jeg begynte å bruke tørrsjampo en periode, og da hjalp det. Jeg tror man kan vaske på seg slike problemer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg har dusjet kvelden før eller samme dag så tar jeg ikke hårvask hos frisøren, men om jeg dusjet om morgenen dagen før eller dagen før der igjen (det er sjeldent!) så tar jeg hårvask ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er hos frisøren - bare vasker du eller farger/striper du også?

For hvis det skal farges, må håret vaskes med en spesiell "klargjøringskur" først.

Hvis det bare skal klippes derimot, blir jeg bestandig spurt om jeg vil ha det vasket, og da kan jeg jo bestemme selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Nå kan jeg kun svare ut fra frisørsalongen jeg jobbet i tidligere, og da er det mer "uhørt" at du dukker på med nyvasket hår som du har hatt "alle mulige" produkter i, enn at håret ditt er skittent. Hvis du først skal ha rent hår, sørg for at det er så nyvasket at det ennå er fuktig, og uten produkter i, slik at det holder at man bløter håret med sprayflaske. Har du skum/spray/voks eller andre produkter i håret må det uansett vaskes før klipp, og det sliter mye på hodebunnen at man vasker det for ofte. Når det gjelder å ha nyvasket hår når man skal farge det, så er det også her "bedre" at du har skittent hår enn nyvasket, også her pga hodebunnen.

I salongen jeg jobbet i vasket vi håret til kunden i 99% av tilfellene uansett, og tro meg, _ingen_ som vasker 250 ulike hoder med hår i løpet en mnd bryr seg om håret ditt er skittent når du kommer inn døra, vi er mer opptatt av hvordan du ser ut når du går ut igjen ;-) Hvis du tenker at frisøren synes det er "ekkelt" at du har skittent hår og at h*n må vaske det, så får du tro meg på mitt ord når jeg sier at de garantert har vasket håret på personer som har større "hårproblemer" enn at det er normalt skittent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er hos frisøren - bare vasker du eller farger/striper du også?

For hvis det skal farges, må håret vaskes med en spesiell "klargjøringskur" først.

Hvis det bare skal klippes derimot, blir jeg bestandig spurt om jeg vil ha det vasket, og da kan jeg jo bestemme selv...

Jeg farger stadig håret hos frisøren, men har aldri vasket med en "klargjøringskur" først. Og ikke har jeg rent hår bestandig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger stadig håret hos frisøren, men har aldri vasket med en "klargjøringskur" først. Og ikke har jeg rent hår bestandig heller.

Oi - kanskje jeg blir lurt til å betale mer enn jeg trenger? Kanskje de bare _sier_ at jeg må ha denne klargjøringskuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er hos frisøren - bare vasker du eller farger/striper du også?

For hvis det skal farges, må håret vaskes med en spesiell "klargjøringskur" først.

Hvis det bare skal klippes derimot, blir jeg bestandig spurt om jeg vil ha det vasket, og da kan jeg jo bestemme selv...

klargjøringskur?? har jeg aldri opplevd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi - kanskje jeg blir lurt til å betale mer enn jeg trenger? Kanskje de bare _sier_ at jeg må ha denne klargjøringskuren...

.. men jeg betaler likevel mer enn nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Når du er hos frisøren - bare vasker du eller farger/striper du også?

For hvis det skal farges, må håret vaskes med en spesiell "klargjøringskur" først.

Hvis det bare skal klippes derimot, blir jeg bestandig spurt om jeg vil ha det vasket, og da kan jeg jo bestemme selv...

Klargjøringskur..? Hva i all verden er det for noe..? Farger de håret ditt når det er vått, eller tørker de håret slik at det blir helt tørt igjen etter denne "klargjøringskuren"..? Når du sier farger håret, er det faktisk _farge_, dvs som dekker 100%, eventuelle grå hår og gir en definert ettervekst, eller er det en minicolor, som har mindre dekkevne og mindre tydelig ettervekst? (minicolor settes som oftest i vått hår, i tillegg til at den har lavere prosentstyrke i vannstoff/hydrogenperoksid). Jeg har aldri hørt om noe sånt som en "klargjøringskur" i forbindelse med hårfarging før jeg.. *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Jeg vasker håret nesten hver morra. I dag gjorde jeg det ikke, for jeg skulle til frisøren på ettermiddagen.

Hodebunnsmassasje er nyyyyydelig. *Fortsatt salig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;) Kan jo hende denne kuren er en slags vidunderkur som få andre frisører har hørt om? :-)

Eh, nei - jeg tviler på om frisøren på det lille stedet jeg bor vet noe særlig mer enn andre... Følelsen av å være lurt slipper ikke helt taket:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...