Gå til innhold

Vitamin B-12 i pilleform fra Sverige


detførstejegkompå

Anbefalte innlegg

detførstejegkompå

Jeg har lest endel om at de i Sverige har begynt å bruke B-12 tilskudd som tidligere stort sett ble gitt som sprøyter nå isteden i pilleform. Dette gjelder altså også de som er avhengig av jevnlig tilskudd av dette for å fungere og som kanskje i Norge ville fått sprøyter. Jeg lurer på om noen har erfaring med hva slags merke/type som virkelig fungerer på samme linje som sprøyter, dosering osv. Jeg har sett at det anbefales 1000 mg Betolvex for de som har b-12 mangel (vet at denne finnes reseptfritt i tablettform i Sverige). Er det noen som vet om jeg får kjøpt via nettet, evt hvilken type jeg bør gå for osv?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spørs årsak da

Det spørs hva b12-mangelen skyldes, om det skyldes at tarmene ikke klarer å suge opp b12 fra maten vil ikke piller hjelpe, da må en få det rett i blodet - altså via sprøyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...