Gjest vaskeeeeeeeeeeeee Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Kan jeg ikke bruke Jif Våtmopp? Føler tørrmopp ikke får det helt rent, det går an i det daglige, men å er det så skittent her at jeg må ha litt fukt ;-) Hva kan jeg bruke av vaskemidler? Moren min sier jeg kun bør bruke svakt zalovann? Kan jeg bruke grønnsåpe? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Ikke grønnsåpe på parkett! Fysj og fysj! Jeg ville ikke brukt zalo heller jeg da, men Ajax eller noe annet som er beregnet for gulv. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Jeg vet om mange som bruker salo, og er fornøyde med det :0) Hvor bra det er for gulvet vet jeg ikke, jeg har laminat selv.. 0 Siter
alwaysme Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Hmm, tja... mye vann er ikke bra ihvertfall. Da jeg jobbet som renholder var alltid ordlyden:"bruk så mye vann du trenger for å få det rent, men husk å TØRKE opp etterpå" Kanskje denne linken kan hjelpe deg litt? http://www.rbi.no/dllvis5.asp?id=1522 0 Siter
Gjest vaskeeeeeeeeeee Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Ikke grønnsåpe på parkett! Fysj og fysj! Jeg ville ikke brukt zalo heller jeg da, men Ajax eller noe annet som er beregnet for gulv. Så grønnsåpe er fy fy? Har brukt det et par ganger, men gulvet ser like fint ut. Før i tiden brukte de jo kun grønnsåpe.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Så grønnsåpe er fy fy? Har brukt det et par ganger, men gulvet ser like fint ut. Før i tiden brukte de jo kun grønnsåpe.... Grønnsåpe legger igjen et fettbelegg på parketten. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 I følge han vi kjøpte parkett av så er det aller beste å kun bruke vann. Måtte du bruke noe annet så anbefalte han zalo. 0 Siter
Gjest vaskeeeeeeeee Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Grønnsåpe legger igjen et fettbelegg på parketten. Trodde fettbelegget beskyttet parketten jeg? 0 Siter
laban Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 http://forbruker.no/bolig/article947040.ece 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Jeg har parkett, og jeg vasker med varmt vann med Ajax i når det trengs. Heller jo ikke utover bøttevis med vann da, jeg bruker en godt oppvridd mopp. Sprayer på litt Jif spray&mopp hvis det er noen vanskelige flekker. Her er vi alle friske og sunne :-). 0 Siter
Gjest vaskeeeeeee Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Jeg har parkett, og jeg vasker med varmt vann med Ajax i når det trengs. Heller jo ikke utover bøttevis med vann da, jeg bruker en godt oppvridd mopp. Sprayer på litt Jif spray&mopp hvis det er noen vanskelige flekker. Her er vi alle friske og sunne :-). En annen ting - når man bruker såpe til å vaske med, må man så vaske over med en oppvridd klut med bare vann for å få vekk såperester og deretter tørke av med en tørr klut - eller er jeg bare litt vel komplisert nå? 0 Siter
Gjest vaskekjerringa Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Trodde fettbelegget beskyttet parketten jeg? alt støv og skitt legger seg i fettbelegget, så bruker der hvite sokker kan du teste med de , ikke mye lekkert, og da oppdager du fort hvor svart gulvene dine er. jeg bruker som oftest ajax, ellers zalo 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 En annen ting - når man bruker såpe til å vaske med, må man så vaske over med en oppvridd klut med bare vann for å få vekk såperester og deretter tørke av med en tørr klut - eller er jeg bare litt vel komplisert nå? Det har jeg aldri tenkt på faktisk. Nå bruker jeg ikke _så_ mye såpe heller da, jeg tar vel ca en kork med Ajax eller knapt det i en bøtte med vann. Jeg bruker da en helt vanlig tiliters bøtte. Så dypper jeg moppen, vrir den godt opp og vasker i vei. Har aldri tenkt på å skylle, eller å bruke zalo. Jeg vasker bare gulvet slik. Har alltid gjort det slik. Det hender forresten også at jeg bruker de engangs våtmoppene, men ikke så ofte for det blir litt dyrt. 0 Siter
Skyer Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Jeg vasker med godt oppvridd våtmopp og jeg bruker grønnsåpe. Går helt fint det....-) 0 Siter
Skyer Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Grønnsåpe legger igjen et fettbelegg på parketten. Jøss...mye man ikke vet. Har nesten bare brukt grønnsåpe jeg...hmm. kanskje jeg bør gå over til zalo. Syns nemlig at det har lett for å bli "avtrykk" etter sko o.l...kanskje det skyldes grønnsåpen! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Eg bruker Ajax Universalrengjøring og masse vann, det har eg gjort i over tjue år og det går helt fint. (sjøl om gulver ikkje ser ut i "måneskinn") Tror eg har eikeparkett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.