Gå til innhold

Vask av parkettgulv

Gjest vaskeeeeeeeeeeeee

Anbefalte innlegg

Gjest vaskeeeeeeeeeeeee
Skrevet

Kan jeg ikke bruke Jif Våtmopp? Føler tørrmopp ikke får det helt rent, det går an i det daglige, men å er det så skittent her at jeg må ha litt fukt ;-)

Hva kan jeg bruke av vaskemidler? Moren min sier jeg kun bør bruke svakt zalovann?

Kan jeg bruke grønnsåpe?

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke grønnsåpe på parkett! Fysj og fysj! Jeg ville ikke brukt zalo heller jeg da, men Ajax eller noe annet som er beregnet for gulv.

Skrevet

Jeg vet om mange som bruker salo, og er fornøyde med det :0)

Hvor bra det er for gulvet vet jeg ikke, jeg har laminat selv..

Skrevet

Hmm, tja... mye vann er ikke bra ihvertfall. Da jeg jobbet som renholder var alltid ordlyden:"bruk så mye vann du trenger for å få det rent, men husk å TØRKE opp etterpå"

Kanskje denne linken kan hjelpe deg litt?

http://www.rbi.no/dllvis5.asp?id=1522

Gjest vaskeeeeeeeeeee
Skrevet

Ikke grønnsåpe på parkett! Fysj og fysj! Jeg ville ikke brukt zalo heller jeg da, men Ajax eller noe annet som er beregnet for gulv.

Så grønnsåpe er fy fy? Har brukt det et par ganger, men gulvet ser like fint ut.

Før i tiden brukte de jo kun grønnsåpe....

Skrevet

Så grønnsåpe er fy fy? Har brukt det et par ganger, men gulvet ser like fint ut.

Før i tiden brukte de jo kun grønnsåpe....

Grønnsåpe legger igjen et fettbelegg på parketten.

Annonse

Gjest annlovinda
Skrevet

I følge han vi kjøpte parkett av så er det aller beste å kun bruke vann. Måtte du bruke noe annet så anbefalte han zalo.

Gjest vaskeeeeeeeee
Skrevet

Trodde fettbelegget beskyttet parketten jeg?

Skrevet

Jeg har parkett, og jeg vasker med varmt vann med Ajax i når det trengs. Heller jo ikke utover bøttevis med vann da, jeg bruker en godt oppvridd mopp. Sprayer på litt Jif spray&mopp hvis det er noen vanskelige flekker.

Her er vi alle friske og sunne :-).

Gjest vaskeeeeeee
Skrevet

Jeg har parkett, og jeg vasker med varmt vann med Ajax i når det trengs. Heller jo ikke utover bøttevis med vann da, jeg bruker en godt oppvridd mopp. Sprayer på litt Jif spray&mopp hvis det er noen vanskelige flekker.

Her er vi alle friske og sunne :-).

En annen ting - når man bruker såpe til å vaske med, må man så vaske over med en oppvridd klut med bare vann for å få vekk såperester og deretter tørke av med en tørr klut - eller er jeg bare litt vel komplisert nå?

Gjest vaskekjerringa
Skrevet

Trodde fettbelegget beskyttet parketten jeg?

alt støv og skitt legger seg i fettbelegget, så bruker der hvite sokker kan du teste med de :), ikke mye lekkert, og da oppdager du fort hvor svart gulvene dine er.

jeg bruker som oftest ajax, ellers zalo

Skrevet

En annen ting - når man bruker såpe til å vaske med, må man så vaske over med en oppvridd klut med bare vann for å få vekk såperester og deretter tørke av med en tørr klut - eller er jeg bare litt vel komplisert nå?

Det har jeg aldri tenkt på faktisk. Nå bruker jeg ikke _så_ mye såpe heller da, jeg tar vel ca en kork med Ajax eller knapt det i en bøtte med vann. Jeg bruker da en helt vanlig tiliters bøtte. Så dypper jeg moppen, vrir den godt opp og vasker i vei. Har aldri tenkt på å skylle, eller å bruke zalo. Jeg vasker bare gulvet slik. Har alltid gjort det slik.

Det hender forresten også at jeg bruker de engangs våtmoppene, men ikke så ofte for det blir litt dyrt.

Annonse

Skrevet

Jeg vasker med godt oppvridd våtmopp og jeg bruker grønnsåpe. Går helt fint det....-)

Skrevet

Jøss...mye man ikke vet. Har nesten bare brukt grønnsåpe jeg...hmm. kanskje jeg bør gå over til zalo. Syns nemlig at det har lett for å bli "avtrykk" etter sko o.l...kanskje det skyldes grønnsåpen! :-)

Skrevet

Eg bruker Ajax Universalrengjøring og masse vann, det har eg gjort i over tjue år og det går helt fint. (sjøl om gulver ikkje ser ut i "måneskinn")

Tror eg har eikeparkett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...