Gjest Hippo Skrevet 12. juli 2001 Del Skrevet 12. juli 2001 Er ei jente på 28 år og siden jeg var en 14-15 år har hatt magesmerter som kommer og går. Kan prøve å beskrive for deg hvordan det kjennes ut. Smertene ommer aldri på morgenen eller formiddagen, alltid på ettemridagen eller kvelden. Magen blir veldig oppblåst og hard og får sånne "krampe-smerter" innimellom. Flere ganger har det vært så vondt at jeg har vært nær ved å besvime, har besvimt ett par ganger også. Legger jeg med ned på sofaen eller sengen, så kjenner jeg ikke noe til smertene, virker som om det blir mye bedre om jeg retter meg ordentlig ut, men med en gan gjeg setter meg opp eller forsøker å gå så er de tlike vondt. Ligger jeg lenge nok, blir smertene borte. Det kan gå ett par måneder i mellom hver gang jeg har vondt, noen ganger kan jeg få det to dager på rad. Når jeg får disse smertene klarer jeg ikke å fungere, for det er så vondt, da må jeg legge meg og da kjenner jeg ikke noe. Har vært hos legen en gang med dette tidligere for 7-8 år siden, men fikk da bare beskjed om at det er normalt å ha vondt i magen innimellom, men alle jeg kjenner sier at dette kan ikke være normalt og har aldri hørt om noe liknende. Fint om en lege kan svare meg, men takker for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31457-mage-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 12. juli 2001 Del Skrevet 12. juli 2001 Hei Hippo ! Dette har jeg dessverre ingen forklaring på. Muligens er det forbigående luftsmerter du sliter med, men det er naturlgvis ikke mulig å fastlå med sikkerhet uten å undersøke deg når du har smerter. Hvis plagene tiltar eller vedvarer, synes jeg du skal nevne dem for legen din på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31457-mage-smerter/#findComment-124337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.