Gå til innhold

Fjerne klister/lim fra vegg (var bak tapet)?

Anbefalte innlegg

Gjest må male snarest
Skrevet

Det sitter virkelig som limt fast! ;-) Vi skal male veggen, og over kjøkkenbenken var noe hardt "tapet" som vi nå har revet bort. Det er igjen noe seigt klister/lim/papp som vi ikke får bort. Har dere tips? Dette lange stykket mangler å få gjort rent før vi kan male, så jeg blir glad for råd.

Tusen takk!

Skrevet

Du kan dampe det bort eller skrape med barberblad.

Gjest må male snarest
Skrevet

Du kan dampe det bort eller skrape med barberblad.

Skrape er vanskelig, men hvordan kan jeg dampe det bort? Det er et langt område på veggen. Men jeg kan begynne å skrape - det vil ta tid! Utrolig at det sitter så fast.

Skrevet

Skrape er vanskelig, men hvordan kan jeg dampe det bort? Det er et langt område på veggen. Men jeg kan begynne å skrape - det vil ta tid! Utrolig at det sitter så fast.

De selger slike kniver med noe som minner om barberblad. Bl annet brukes slike til komfyrer med keramisk topp. Den ligner litt på en sparkelspade og er lett å bruke til slikt.

Har du mulighet til å låne en stimer kan du prøve det. Vi sleit veldig med noen vegger her en gang. Jeg tror det endte med at mannen i huset pusset ned alt med maskin. Det var støv over det hele ;)

Gjest må male snarest
Skrevet

De selger slike kniver med noe som minner om barberblad. Bl annet brukes slike til komfyrer med keramisk topp. Den ligner litt på en sparkelspade og er lett å bruke til slikt.

Har du mulighet til å låne en stimer kan du prøve det. Vi sleit veldig med noen vegger her en gang. Jeg tror det endte med at mannen i huset pusset ned alt med maskin. Det var støv over det hele ;)

Jeg prøver å skrape men det er ikke lett!

Gjest må male snarest
Skrevet

Bruk plasterfjerner.

Kjøpes på apotek.

Jeg skal prøve.

Gjest må male snarest
Skrevet

Varmepistol? Ikke brenn ned huset nå da!

Det tør jeg ikke! ;-)

Persille1365381127
Skrevet

Du får låne dampmaskiner på de fleste maleforretninger :)

Skrevet

Vits:

Vet du hva som skjedde med de to homsene som tok feil av glidemiddelen og tapetlimet?

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

Tapeten falt ned.

'

'

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...