Gå til innhold

Ord som er vanskelig å ta seriøst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt bordet = rund-pule??? Neida, Rundt bordet = rump-hålet! Det sa vi da vi var små i alle fall...

Vi sa ikke hålet, men hølet, så da hadde den gått på min dialekt;-)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• cathlin

9

• Lillemus

5

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Håh! Den var ikke lett å si fort :)

Nei - jeg kan en til - og den skal sies veldig fort, helst uten å puste innimellom:

Det var en gang en konge som hadde tre sønner. Den ene hette Sebb, den andre het Sebbsebbenebb, den tredje het Sebbsebbenebbsebbsuriasebb.

Så var det en dronning som hadde tre døtre. Den ene het Ska, den andre het Skaskadera, den tredje het Skaskaderaskrøriaska.

Så vokste de opp og ble voksne, og etterhvert skulle de gifte seg:

Seb fikk Ska

Sebbsebbenebb fikk Skaskadera og

Sebbsebbenebbsebbsuriasebb fikk Skaskaderaskrøriaska!!!!

Skrevet

Runde rare Rulle Rusk

rapset rips på Ibsens busk.

Ibsen kom og skulle plukke

rips til rørte rips på krukke.

Ned i krukken raspet Ibsen

Rulle som en rips blant ripsen.

Rund og rød som ripsen selv

ble han syltet samme kveld.

(André Bjerke)

Sjekk regla mi til pekkaline da :-)

Skrevet

Sjekk regla mi til pekkaline da :-)

Så den nå:-)

Minner meg om en drikkeregle som ikke er så vanskelig i edru tilstand, men ettersom man må begynne på nytt dersom man gjør feil, kan den bli ganske vanskelig etterhvert (har vel ikke prøvd den siden russetiden eller deromkring*S*)

"Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider for første gang" (holder glasset mellom tommelen og én finger, drikker en slurk, setter ned glasset, dunker én gang i bordet)

"Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider for andre gang" (holder glasset mellom tommelen og to fingre, drikker to slurker, setter ned glasset, dunker to ganger i bordet)

"Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider Schneider for tredje gang" (holder glasset mellom tommelen og tre fingre, drikker tre slurker, setter ned glasset, dunker tre ganger i bordet)

- - -

Den typiske feilen var at mange glemte de tre dunkene etter siste skål, og måtte begynne på nytt;-)

Skrevet

Så den nå:-)

Minner meg om en drikkeregle som ikke er så vanskelig i edru tilstand, men ettersom man må begynne på nytt dersom man gjør feil, kan den bli ganske vanskelig etterhvert (har vel ikke prøvd den siden russetiden eller deromkring*S*)

"Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider for første gang" (holder glasset mellom tommelen og én finger, drikker en slurk, setter ned glasset, dunker én gang i bordet)

"Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider for andre gang" (holder glasset mellom tommelen og to fingre, drikker to slurker, setter ned glasset, dunker to ganger i bordet)

"Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider Schneider for tredje gang" (holder glasset mellom tommelen og tre fingre, drikker tre slurker, setter ned glasset, dunker tre ganger i bordet)

- - -

Den typiske feilen var at mange glemte de tre dunkene etter siste skål, og måtte begynne på nytt;-)

Knall :-)

Skrevet

Nei - jeg kan en til - og den skal sies veldig fort, helst uten å puste innimellom:

Det var en gang en konge som hadde tre sønner. Den ene hette Sebb, den andre het Sebbsebbenebb, den tredje het Sebbsebbenebbsebbsuriasebb.

Så var det en dronning som hadde tre døtre. Den ene het Ska, den andre het Skaskadera, den tredje het Skaskaderaskrøriaska.

Så vokste de opp og ble voksne, og etterhvert skulle de gifte seg:

Seb fikk Ska

Sebbsebbenebb fikk Skaskadera og

Sebbsebbenebbsebbsuriasebb fikk Skaskaderaskrøriaska!!!!

*LOL* Hvordan i alle dager skal jeg klare å si den fort? hehe

Gjest Ruskomsnusk
Skrevet

Jeg har problemer med å ta min mor seriøst når hun sier:

apEtek i steden for apotek

og

sjokElade i stedenfor sjokOlade

Men mobilen min er ganske alright når jeg skal skrive navnet på en som er den største løgner og skravlefant i byen og mobilen ikke finner navnet men kommer med forslaget "løgn" i steden

:D

Skrevet

og

Men mobilen min er ganske alright når jeg skal skrive navnet på en som er den største løgner og skravlefant i byen og mobilen ikke finner navnet men kommer med forslaget "løgn" i steden

''apEtek i steden for apotek''

Jeg blir gal av folk som sier abotek...

Skrevet

''apEtek i steden for apotek''

Jeg blir gal av folk som sier abotek...

Hva med kummune (kommune)?

*grøsser*

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt når noen sier "jøggert" og mener yoghurt...

Skrevet

Menerstatning - hva er egnetlig mener? ;)

Menn-erstatning?

Skrevet

*Hehe* Minner meg om ordet ARTERIEPINSETT, nytter jo ikke å ta det ordet alvorlig etter Trond Viggos sketsj med kirurgen som ikke navnene på andre operasjonsinstrumenter og derfor spør kun etter arteriepinsett. :o)

JA! Det er det det minner meg om også. Arteriepinsett. Nesten det samme som alkaliemetall.

Skrevet

Kommer ikke på orde her nå, men vet jeg hadde problemer med et her på dol, får lete litt å finne :)

Ser de kommer med regler, så da kommer denne:

Det var i en rettsak at en dommer var blitt lei og ville ha en rask avklaring på saken. Han sa til fangen at hvis du klarer å si tretten ord på D i en setning,så får du gå fri.

Fangen sier: Du din dumme dommer du dømte dumt da du dømte denne dumme dommen. :)

Hehe

Skrevet

Kom på en regle min mor lærte meg - den er på svensk (skal sies med svensk sch-lyd):

Sju hundra og sjutiiosju sjösjuka sjukskötarskar!

Sikkert noen skrivefeil her - jeg har aldri skrevet det før!

Sjutusensjuhundreogsyttisju sjøsjuke sjømenn på skipet Shanghai, har jeg lært.

Skrevet

og

Hehe

Skrevet

Jeg synes det er ekkelt når noen sier "jøggert" og mener yoghurt...

Yoghurt er et ord jeg ikke forstår meg på.

Skrevet

Er det noe som heter jordalkaliemetall?

Synes forøvrig at akkurat de oret alkalie er helt greit å si - men jeg vet at en del andre ord virker merkelige, men det står helt stille nå, kommer ikke på dem.

Acetylsalisylsyre er forresten et av dem!

Acetylsalisylsyre husker jeg aldri hvordan staves eller sies!

Alkaliemetall har jeg knapt nok hørt om, så problemet da kan være at trykket plasseres feil.

Skrevet

og

*knegg* Jeg har også lagt merke til at John = løgn, og av samme grunn som deg;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...