morsan Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Rundt bordet = rund-pule??? Neida, Rundt bordet = rump-hålet! Det sa vi da vi var små i alle fall... Vi sa ikke hålet, men hølet, så da hadde den gått på min dialekt;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Håh! Den var ikke lett å si fort Nei - jeg kan en til - og den skal sies veldig fort, helst uten å puste innimellom: Det var en gang en konge som hadde tre sønner. Den ene hette Sebb, den andre het Sebbsebbenebb, den tredje het Sebbsebbenebbsebbsuriasebb. Så var det en dronning som hadde tre døtre. Den ene het Ska, den andre het Skaskadera, den tredje het Skaskaderaskrøriaska. Så vokste de opp og ble voksne, og etterhvert skulle de gifte seg: Seb fikk Ska Sebbsebbenebb fikk Skaskadera og Sebbsebbenebbsebbsuriasebb fikk Skaskaderaskrøriaska!!!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Runde rare Rulle Rusk rapset rips på Ibsens busk. Ibsen kom og skulle plukke rips til rørte rips på krukke. Ned i krukken raspet Ibsen Rulle som en rips blant ripsen. Rund og rød som ripsen selv ble han syltet samme kveld. (André Bjerke) Sjekk regla mi til pekkaline da :-) 0 Siter
morsan Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Sjekk regla mi til pekkaline da :-) Så den nå:-) Minner meg om en drikkeregle som ikke er så vanskelig i edru tilstand, men ettersom man må begynne på nytt dersom man gjør feil, kan den bli ganske vanskelig etterhvert (har vel ikke prøvd den siden russetiden eller deromkring*S*) "Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider for første gang" (holder glasset mellom tommelen og én finger, drikker en slurk, setter ned glasset, dunker én gang i bordet) "Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider for andre gang" (holder glasset mellom tommelen og to fingre, drikker to slurker, setter ned glasset, dunker to ganger i bordet) "Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider Schneider for tredje gang" (holder glasset mellom tommelen og tre fingre, drikker tre slurker, setter ned glasset, dunker tre ganger i bordet) - - - Den typiske feilen var at mange glemte de tre dunkene etter siste skål, og måtte begynne på nytt;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Så den nå:-) Minner meg om en drikkeregle som ikke er så vanskelig i edru tilstand, men ettersom man må begynne på nytt dersom man gjør feil, kan den bli ganske vanskelig etterhvert (har vel ikke prøvd den siden russetiden eller deromkring*S*) "Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider for første gang" (holder glasset mellom tommelen og én finger, drikker en slurk, setter ned glasset, dunker én gang i bordet) "Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider for andre gang" (holder glasset mellom tommelen og to fingre, drikker to slurker, setter ned glasset, dunker to ganger i bordet) "Jeg vil utbringe en skål for general von Schneider Schneider Schneider for tredje gang" (holder glasset mellom tommelen og tre fingre, drikker tre slurker, setter ned glasset, dunker tre ganger i bordet) - - - Den typiske feilen var at mange glemte de tre dunkene etter siste skål, og måtte begynne på nytt;-) Knall :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Nei - jeg kan en til - og den skal sies veldig fort, helst uten å puste innimellom: Det var en gang en konge som hadde tre sønner. Den ene hette Sebb, den andre het Sebbsebbenebb, den tredje het Sebbsebbenebbsebbsuriasebb. Så var det en dronning som hadde tre døtre. Den ene het Ska, den andre het Skaskadera, den tredje het Skaskaderaskrøriaska. Så vokste de opp og ble voksne, og etterhvert skulle de gifte seg: Seb fikk Ska Sebbsebbenebb fikk Skaskadera og Sebbsebbenebbsebbsuriasebb fikk Skaskaderaskrøriaska!!!! *LOL* Hvordan i alle dager skal jeg klare å si den fort? hehe 0 Siter
Gjest Ruskomsnusk Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg har problemer med å ta min mor seriøst når hun sier: apEtek i steden for apotek og sjokElade i stedenfor sjokOlade Men mobilen min er ganske alright når jeg skal skrive navnet på en som er den største løgner og skravlefant i byen og mobilen ikke finner navnet men kommer med forslaget "løgn" i steden 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg har problemer med å ta min mor seriøst når hun sier: apEtek i steden for apotek og sjokElade i stedenfor sjokOlade Men mobilen min er ganske alright når jeg skal skrive navnet på en som er den største løgner og skravlefant i byen og mobilen ikke finner navnet men kommer med forslaget "løgn" i steden ''apEtek i steden for apotek'' Jeg blir gal av folk som sier abotek... 0 Siter
Shova Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 ''apEtek i steden for apotek'' Jeg blir gal av folk som sier abotek... Hva med kummune (kommune)? *grøsser* 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg synes det er ekkelt når noen sier "jøggert" og mener yoghurt... 0 Siter
cathlin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Menerstatning - hva er egnetlig mener? Menn-erstatning? 0 Siter
cathlin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 *Hehe* Minner meg om ordet ARTERIEPINSETT, nytter jo ikke å ta det ordet alvorlig etter Trond Viggos sketsj med kirurgen som ikke navnene på andre operasjonsinstrumenter og derfor spør kun etter arteriepinsett. ) JA! Det er det det minner meg om også. Arteriepinsett. Nesten det samme som alkaliemetall. 0 Siter
cathlin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Kommer ikke på orde her nå, men vet jeg hadde problemer med et her på dol, får lete litt å finne Ser de kommer med regler, så da kommer denne: Det var i en rettsak at en dommer var blitt lei og ville ha en rask avklaring på saken. Han sa til fangen at hvis du klarer å si tretten ord på D i en setning,så får du gå fri. Fangen sier: Du din dumme dommer du dømte dumt da du dømte denne dumme dommen. Hehe 0 Siter
cathlin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Kom på en regle min mor lærte meg - den er på svensk (skal sies med svensk sch-lyd): Sju hundra og sjutiiosju sjösjuka sjukskötarskar! Sikkert noen skrivefeil her - jeg har aldri skrevet det før! Sjutusensjuhundreogsyttisju sjøsjuke sjømenn på skipet Shanghai, har jeg lært. 0 Siter
cathlin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Jeg har problemer med å ta min mor seriøst når hun sier: apEtek i steden for apotek og sjokElade i stedenfor sjokOlade Men mobilen min er ganske alright når jeg skal skrive navnet på en som er den største løgner og skravlefant i byen og mobilen ikke finner navnet men kommer med forslaget "løgn" i steden Hehe 0 Siter
cathlin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Jeg synes det er ekkelt når noen sier "jøggert" og mener yoghurt... Yoghurt er et ord jeg ikke forstår meg på. 0 Siter
fresja Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Er det noe som heter jordalkaliemetall? Synes forøvrig at akkurat de oret alkalie er helt greit å si - men jeg vet at en del andre ord virker merkelige, men det står helt stille nå, kommer ikke på dem. Acetylsalisylsyre er forresten et av dem! Acetylsalisylsyre husker jeg aldri hvordan staves eller sies! Alkaliemetall har jeg knapt nok hørt om, så problemet da kan være at trykket plasseres feil. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Menn-erstatning? Eh, snakker du om leketøy nå? 0 Siter
Jølsen Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Rompeslim er heller ikke lett å ta seriøst. 0 Siter
morsan Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg har problemer med å ta min mor seriøst når hun sier: apEtek i steden for apotek og sjokElade i stedenfor sjokOlade Men mobilen min er ganske alright når jeg skal skrive navnet på en som er den største løgner og skravlefant i byen og mobilen ikke finner navnet men kommer med forslaget "løgn" i steden *knegg* Jeg har også lagt merke til at John = løgn, og av samme grunn som deg;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.