Gjest plutseligdyslektisk Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Trodde jeg var stødig i dette, men nå har jeg stirret meg blind på søknaden - hjelp meg: "....positivt Å tilføre...." , sant? Eller? OG? 0 Siter
Gjest plutseligdyslektisk Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Ja, det er riktig med "å" der. ) Phu, takk:) 0 Siter
kvitre Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Mest sannsynlig er det å, men det avhenger av resten av setningen. Eksempler: Jeg har mye positivt å tilføre. Det er viktig å snakke positivt og tilføre glede. 0 Siter
Gjest nuvel Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Mest sannsynlig er det å, men det avhenger av resten av setningen. Eksempler: Jeg har mye positivt å tilføre. Det er viktig å snakke positivt og tilføre glede. Jeg har mye positivt å tilføre. Det er viktig å snakke positivt og å tilføre glede. 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 positivt å tilføre, er riktig... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Du skal bruke å hvis du i stedet for kan si at. Hilsen 0 Siter
kvitre Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Jeg har mye positivt å tilføre. Det er viktig å snakke positivt og å tilføre glede. Det er også riktig. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Det funker ofte å oversette til engelsk. Da ser du om du skal bruke "to" eller "and". 0 Siter
Gjest nuvel Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Det er også riktig. Uansett: Positivt og Tilføre vil aldri bindes sammen med og. Når det bare var de to ordene trådstarter kom med er det derfor logisk at det skal være å. Snakke og tilføre kan dog bindes sammen med og (som i din: snakke positivt og tilføre) Hvis man lurer på om sammenbindingen av to verb skal ha og er det en grei huskeregel å bøye setningen i preteritum. Kan man bøye begge verbene i preteritum og det gir mening så bruker man og. (Snakket positivt og tilførte) Men ellers er vi nok helt enige altså 0 Siter
kvitre Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Uansett: Positivt og Tilføre vil aldri bindes sammen med og. Når det bare var de to ordene trådstarter kom med er det derfor logisk at det skal være å. Snakke og tilføre kan dog bindes sammen med og (som i din: snakke positivt og tilføre) Hvis man lurer på om sammenbindingen av to verb skal ha og er det en grei huskeregel å bøye setningen i preteritum. Kan man bøye begge verbene i preteritum og det gir mening så bruker man og. (Snakket positivt og tilførte) Men ellers er vi nok helt enige altså Vi er nok enige og forstår hverandre, og jeg skriver også at det mest sannsynlig er å som er riktig. Men helt presist kan vi ikke besvare spørsmålet til trådstarter uten å kjenne hele setningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.