Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en medisin-student på 26 år som de siste 2,5 mnd har vært plaget med ensidig "øresus". Det debuterte med "vibrering" inne i øret ved eksponering av høy-frekvente lyder, f.eks. ved høy stemme-bruk, måke-skrik etc.

Etterhvert oppstod en liten kul bak øret, og innimellom hører jeg "romling" selv ved stillhet, men denne er stillings-avhengig, også ensidig.

De siste par dagene har jeg hatt hodepine, noe jeg sjelden er plaget med. Idag fikk jeg et kraftig svimmelhets-anfall, ble skjelven, men ingen kvalme.

I barne-årene var jeg permanent plaget av den samme "romlingen", dette forsvant i 12-14 års alderen. Har ikke vært forkjølet el hatt andre infeksjoner det siste halvåret.

Rundt debut- tidspunkt hadde jeg et ekstra-uterint svskap, men slapp operativt inngrep.

Symptomene stemmer ikke med menieres sykdom, og jeg bekymrer meg over evt aneurismer eller svulst på hørsels-nerven. Vil derfor sette stor pris på svar!

Ingen nedsatt hørsel. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31466-tinnitus-og-kul-bak-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ørevoks er den hyppigste årsaken til ensidig øresus og romling. Jeg antar at du har sjekket dette. I motsatt fall kan det lønne seg å få en lege til å kikke deg i øret. Han kan samtidig sjekke om det er et mekanisk eller nevrogent hørselstap. Sistnevnte forekommer ved akustikusnevrinom, men ikke ved ørevoks.

Jeg er enig i at symptomene ikke er helt forenlig med Menieres sykdom.

Kulen bak øret kan være en lymfe- eller talgkjertel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...