Gå til innhold

Han greier ikke bestemme seg for hvem han vil ha


Gjest rtgx

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet enig, ja.

Så var det dette med livet da, og hvordan alle gjør feil og forandrer seg underveis....

''Så var det dette med livet da, og hvordan alle gjør feil og forandrer seg underveis....''

Å føre deg bak lyset over lengre tid er ikke et feiltrinn. Det er direkte falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    55

  • morsan

    21

  • Glimtipper

    6

  • Lillemus

    4

Det håper jeg også, men vondt at dette skal ta sånn tid og at han kanskje bare løper tilbake til samboeren, fikser forholdet og virkelig nyter livet fremover, mens jeg føler meg utrolig dårlig på grunn av han.

Ja, sånn sett er det urettferdig.

Den beste hevnen du kan ta er å bli lykkelig uten ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Hvor finner man dem?

Det som ofte skjer når jeg møter noen det klaffer med, er at neste setning begynner med "dama mi...", "Samboeren min...", "kona mi..." eller lignende.

''Det som ofte skjer når jeg møter noen det klaffer med, er at neste setning begynner med "dama mi...", "Samboeren min...", "kona mi..." eller lignende.''

Det er jo et fremskritt om de er åpne fra andre setningen, da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det som ofte skjer når jeg møter noen det klaffer med, er at neste setning begynner med "dama mi...", "Samboeren min...", "kona mi..." eller lignende.''

Det er jo et fremskritt om de er åpne fra andre setningen, da! :D

Ja, da er det definitivt en man burde holde fast ved! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Hvor finner man dem?

Det som ofte skjer når jeg møter noen det klaffer med, er at neste setning begynner med "dama mi...", "Samboeren min...", "kona mi..." eller lignende.

Få se... Hvordan traff jeg de jeg tenker på?

En av dem ble jeg kjent med her på dol. Han er en kjernekar som jeg treffer jevnlig, og han er en av dem som har vært utsatt for mine gifteknivforsøk, stakkar.

Et par av dem ble jeg kjent med via en mannsdominert hobby jeg har.

Et par jobber jeg sammen med.

Intill for noen få år siden var en av dem broren min. Det var mange år jeg lurte på hvorfor han var singel, siden han han er så flott på alle måter (jeg har prøvd å spleise ham også, tidligere). Men han ble huket for et par år siden, helt uten min hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg er redd for at du dersom du IKKE prøver ut et forhold til denne fyren (ETTER at ha har ryddet opp!!) så vil du risikere å angre senere på at du ikke prøvde! Du risikerer at du senere i livet romantiserer hvor fint det var og hvor fantastisk det kunne ha vært om du bare hadde gjort mer for å få ham til å velge deg.

Og slike tanker kan i verste fall være ødeleggende i et nytt forhold, fordi det nye forholdet kommer dårlig ut i sammenligningen med et overromantisert tenkt forhold.

Det hjelper ikke at folk på dol eller i livet forørvig sier at han ikke er noe å spare på, at han ikke er verdt den innsatsen, omtanken og forståelsen du vil gi ham. Det må nesten få testes ut slik at du selv av bitter erfaring vet at det ikke var noe å satse på.

Men jeg er redd du vil bli fryktelig såret på veien til denne erkjennelsen og at veien blir så lang at det hindrer deg for lang tid fremover i å finne et forhold som er verdt å satse på.

"slik at du selv av bitter erfaring vet at det ikke var noe å satse på." He,he :-)

Ja. Men med min fetter som eksempel nok en gang: Eksen hans, som jeg kjente godt, er hans forlovedes rake motsetning. Det har også gjort at han har forandret seg etter at alt til slutt falt på plass.

Når jeg bare møter en ny skal jeg nok greie å glemme han. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Så var det dette med livet da, og hvordan alle gjør feil og forandrer seg underveis....''

Å føre deg bak lyset over lengre tid er ikke et feiltrinn. Det er direkte falskt.

Sant.

Så hvorfor kræsjer dette så fullstendig med min oppfatning av hans personlighet forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn sett er det urettferdig.

Den beste hevnen du kan ta er å bli lykkelig uten ham!

... som han ikke kommer til å vite om engang, langt mindre bry seg om, hvis han flytter tilbake og blir lykkelig med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se... Hvordan traff jeg de jeg tenker på?

En av dem ble jeg kjent med her på dol. Han er en kjernekar som jeg treffer jevnlig, og han er en av dem som har vært utsatt for mine gifteknivforsøk, stakkar.

Et par av dem ble jeg kjent med via en mannsdominert hobby jeg har.

Et par jobber jeg sammen med.

Intill for noen få år siden var en av dem broren min. Det var mange år jeg lurte på hvorfor han var singel, siden han han er så flott på alle måter (jeg har prøvd å spleise ham også, tidligere). Men han ble huket for et par år siden, helt uten min hjelp.

Ser ut til at jeg bare må skaffe meg noen andre hobbyer og skifte arbeidssted, da :-)

Har forøvrig selv blitt utsatt for et par spleisingsforsøk med et par brødre, men det var ikke akkurat full klaff og jeg får ikke helt den store interessen for passive menn jeg må gå inn for å "få" interesserte i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det som ofte skjer når jeg møter noen det klaffer med, er at neste setning begynner med "dama mi...", "Samboeren min...", "kona mi..." eller lignende.''

Det er jo et fremskritt om de er åpne fra andre setningen, da! :D

Nemlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. jeg forstår det. Jeg skjønner også, ut i fra det du sier, at du nok er forelsket.

Men tenk over dette: Det er ingen (så vidt jeg har sett) som synes du burde satse på dette forholdet. Altså strider det mot normal fornuft.

Kanskje, kanskje om han ordner opp hjemme og kontakter deg etterpå. Han er i alle fall ikke verdt å kjempe for. Om du må starte med å oppdra han, før han er grei nok å ha et forhold til, så er det ikke liv laget. Etter min mening.

Jeg er ikke uenig.

Det minner meg om noe han sier. "Fornuft". I følge han er det ufornuftig å følge følelser. Det fornuftige er å leve med dama og la alt gå sin gang. Og vi ser jo hvordan dét går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg bare må skaffe meg noen andre hobbyer og skifte arbeidssted, da :-)

Har forøvrig selv blitt utsatt for et par spleisingsforsøk med et par brødre, men det var ikke akkurat full klaff og jeg får ikke helt den store interessen for passive menn jeg må gå inn for å "få" interesserte i meg.

Jeg har også innsett at det fungerer best når folk blir interesert helt på egenhånd, uten hjelp.

Så lykke til i jakten, jeg er sikker på at du finner en flott, sjarmerende og ikke minst, singel, mann om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også innsett at det fungerer best når folk blir interesert helt på egenhånd, uten hjelp.

Så lykke til i jakten, jeg er sikker på at du finner en flott, sjarmerende og ikke minst, singel, mann om ikke så lenge.

Ja, en dag våkner jeg forhåpentligvis opp og er lykkelig med en mann som bare vil ha meg.

(og livredd for at han skal gå og finne seg en yngre dame etter 10 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke uenig.

Det minner meg om noe han sier. "Fornuft". I følge han er det ufornuftig å følge følelser. Det fornuftige er å leve med dama og la alt gå sin gang. Og vi ser jo hvordan dét går?

Jeg er et følelsesmenneske. Jeg er også opptatt av å leve livet som best jeg kan, ikke "holde ut".

Desto viktigere er det å sikre seg selv som best man kan. Vi vil ikke at du skal ha det vondt, derfor får du de rådene du får. Han virker ikke som en drømmeprins, nøkkelen til et lykkelig liv eller din store kjærlighet. Han framstår som en feig, liten fyr med alt for store feil til at du skal leve med de.

Han gjorde feilen. Om han vil ha deg, la han rette opp i de. Gjør han ikke det, så klarer du deg uten.

Er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om han er en god mann som nå for tiden er ute på ville veier?

Men han kommer vel ikke tilbake til meg før jeg er i et nytt forhold uansett. Jeg skulle bare ønske det var noe jeg kunne si eller gjøre for å få litt fortgang i prosessen.

Nei - han er ikke noen god mann i øyeblikket. I øyeblikket er han en beslutningsvergrende utro mann som lyver når det passer ham og som krever mer enn han gir. La ham vise at han har det i seg å være en skikkelig mann før du gir ham en eneste millimeter av deg selv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt en slik mann. Og jeg ville ikke gått inn i / gått videre med et forhold som er basert på bedrag av to personer. Hans samboer og deg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er en mann som liker stabilitet. Han har den dama, den bilen, det huset, den jobben osv som er faste holdepunkt i livet hans. Så er han så feig at han søker spenning i å date andre uten å bryte med tryggheten han også vil ha. Det kan være partneren er blitt mer en venn med årene, men man sårer helst ikke venner. Han våger ikke gå skrittet ut fordi han sårer seg selv og det trygge i livet sitt også da.

Det høres ut som at du har sagt hvor skapet skal stå, og da får han fundere på dette og finne ut hva han vil. Og er han en mann som er mere glad i deg enn alt det andre, så hører du fra han og da tror jeg også du kan regne med å stole på han. Ikke ta kontakt og ikke svar på hans første henvendelser. Om det da går lang tid uten at du har hørt fra han, da er deres forhold over pga kjærligheten slukner ikke så fort. Det går måneder før den dabber av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en dag våkner jeg forhåpentligvis opp og er lykkelig med en mann som bare vil ha meg.

(og livredd for at han skal gå og finne seg en yngre dame etter 10 år)

''(og livredd for at han skal gå og finne seg en yngre dame etter 10 år)''

Jeg har bitt meg merke i at du virker så imponert over at denne eksen din var trofast i 10 år. Det er ingen grunn til at man skal slutte å være trofast etter den tidsperioden. Jeg har vært lykkelig gift i over 20 år nå. Jeg har aldri fryktet at mannen min skal finne seg noen annen. Hvorfor skulle han det, han som er så heldig at han har meg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et følelsesmenneske. Jeg er også opptatt av å leve livet som best jeg kan, ikke "holde ut".

Desto viktigere er det å sikre seg selv som best man kan. Vi vil ikke at du skal ha det vondt, derfor får du de rådene du får. Han virker ikke som en drømmeprins, nøkkelen til et lykkelig liv eller din store kjærlighet. Han framstår som en feig, liten fyr med alt for store feil til at du skal leve med de.

Han gjorde feilen. Om han vil ha deg, la han rette opp i de. Gjør han ikke det, så klarer du deg uten.

Er min mening :)

Følelsesmenneske ja, der sa du det.

Jeg var virkelig lykkelig før jeg fant det ut. Jeg følte ikke for å stresse forholdet fremover, men nøt hvert steg, og tenkte at nå hadde endelig jeg også møtt noen jeg virkelig passet sammen med.

Dum og romantisk som jeg er tror jeg jo at alle i bunn og grunn er følelsesmennesker og at man bare kan fornekte følelser og velge "det fornuftige" en viss tid.

Men nå... jeg vedder på at han er strammet opp nok av kjeftinga mi til at han kommer til å gå tilbake til henne og få det til å funke. Jeg har jo faktisk oppmuntret han til å gjøre det "riktige", "det fornuftige", hvordan skal han da skjønne at jeg egentlig vil at han skal rette opp i den forstand at han skal avslutte det han har og at vi skal prøve?

Samtidig så har jeg så utrolig lyst til å fortelle henne hva han har gjort. Var selv i hennes situasjon da jeg var yngre, og skulle ønske noen hadde sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant.

Så hvorfor kræsjer dette så fullstendig med min oppfatning av hans personlighet forøvrig?

Det skal jeg fortelle deg.

Det å være forelsket er å føle intenst jublende høyt at man har funnet et menneske man ser så utrolig mye vakkert i - etter kort tid til og med. I virkeligheten er en forelskelse en projisering av dine egne fineste kvaliteter over i et annet menneske.

Dermed - det vakre du ser i denne løgnaktige vinglekoppen er ikke _ham_. Det er _deg_. Det er du som er i stand til å føle så vakkert for noen og å se etter slike egenskaper i noen. Det er ikke han som faktisk er bærer av disse egenskapene.

Ta av rosabrillene og tenk at din venninne hadde vært oppe i denne sitiasjonen. Hva ville du unnet henne å gå gjennom? Unn deg selv å ha det bra. Det finnes andre menn der ute som du vil like, og som vil like deg.

Når du får noen år til på deg så treffer du menn som er mer voksne og som trekkes som fluer til en kvinne med styrke og ben i nesa - det er bare i ungdomstiden menn synes sånt er skummelt. Da blir du omsvermet og trenger ikke sitte fast i en løgnaktig utro mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...