Gå til innhold

Pusteproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Futura

Hei!

Jeg er en jente på 32 år.

Har en del spørsmål som jeg lurer masse på. Håper du/dere kan svare meg på dette.

Jeg har tidligere gått på 5 hormonkurer i forb. med IVF. Alle har resultert i overstimulering. Den ene gangen med masse vann i lungene og jeg var kjempedårlig lenge. Den ene gangen fikk jeg egglederbet. etter opplegging av egg. Ble laparoskopert. Har vært innlagt på sykehus alle gangene med hyper overstimulerings syndrom. Siste innleggelse var i mars 2000.

Dette var litt av forhistorien.

Etter disse hendelsene har jeg vært mye plaget med smerter i eggstokkene. Vært ofte til ktr. hos gynekolog, og jeg har masse cyster. Beg. på Diane p-piller for å se om det hjalp, noe det gjorde en stund. Nå føler jeg at jeg har eggløsning for jeg har forferdelig "kniv-stikkende" følelse hver gang i midten av et pille brett og ofte utenom også. Er det ikke noe av hensikten at en ikke har eggløsning når en buker p-piller?

Nå i sommer har jeg fått problemer med å puste ordentlig. Det er værst å puste inn, føler at jeg ikke får nok luft. Jeg røyker ca. 15 sig. pr. dag, lett overvektig (probl. med vekten etter alle hormonkurer).

Samtidig som pusteproblemene oppstod fikk jeg ødemer i ve. ankel. Har ikke slått meg eller noe og det var ikke vondt å trykke på ankelen. Jeg fikk søkk inn når jeg trykket.

Kan dette ha noe med ettervirkninger med hormonkurer å gjøre? Jeg tenker da mest på det jeg har vært gjennom av hyper overstimulerings sydrom + pleuravæske.

Er det større risiko for eggstokk-kreft når èn har hatt så store påkjenninger på eggstokkene? Kan jo nevne at begge eggstokkene var på det største i sykdomsforløpet ca. 13 cm i diameter, alle gangene, så jeg har vært ganske "sprengt".

Jeg er veldig takknemlig for svar for jeg blir vel egentlig litt redd av å tenke på hva kroppen min har gått gjennom med disse hormonene.

Jeg kan jo nevne at jeg aldri har vært syk før jeg beg. med IVF.

På forhånd tusen takk

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31474-pusteproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...