Gå til innhold

Engelsk oversettelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke noen god måte å si på norsk at hun valgte å "pick her fights". Hva bruker man egentlig på norsk? "Valgte sine konflikter"? Eventuelt med omhu?

Anyone?

Skrevet

Velge sine kamper?

Jaaa... Men det er liksom ikke samme swungen over det. ;)

Skrevet

som man reder ligger man

neei, blir ikke helt det nei.. utspekulert mål?

Skrevet

velge sine strider med omhu?

Men det høres så døllt ut i forhold! ;)

Skrevet

neei, blir ikke helt det nei.. utspekulert mål?

Nei, ikke det heller. :)

Skrevet

Blir ikke god norsk om du skal oversette det der direkte.

Nei, det er vel nettopp det jeg begynner å lure på, så kanskje jeg bare dropper det. Det tar seg kanskje ikke så bra ut å skrive "pick her fights" i en eksamensoppgave. Selv om det står i gådeøyne. ;)

Skrevet

valgte sine kamper?

Noe sånt, men det høres ikke like bra ut. :)

Skrevet

Men det høres så døllt ut i forhold! ;)

Ja, det gjør typisk det når man er vant til et engelsk uttrykk. :-)

Men dersom du først må si det på norsk, ville jeg sagt "velge sin .... med omhu"

Men om det skal være stridigheter eller kamper eller hva, er jeg ikke helt sikker på.

Skrevet

Ja, det gjør typisk det når man er vant til et engelsk uttrykk. :-)

Men dersom du først må si det på norsk, ville jeg sagt "velge sin .... med omhu"

Men om det skal være stridigheter eller kamper eller hva, er jeg ikke helt sikker på.

Jeg tror kanskje det må bli det. Velge sine kamper med omhu.

Skrevet

"Velg de kamper du vil kjempe", har jeg sett i bruk noen ganger.

Skrevet

Jaaa... Men det er liksom ikke samme swungen over det. ;)

Det er jeg enig med deg i, men det er vanskelig når utenlandske uttykk skal oversettes:-)

Skrevet

Jeg har sett både "velge sine kamper" og "velge sine slag".

Jeg synes det blir best norsk hvis man tar med "hvilke" på en eller annen måte. Altså f.eks. "velge hvilke slag man vil delta i".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...