Gjest Tommygirl Skrevet 13. juli 2001 Del Skrevet 13. juli 2001 For en uke siden fikk jeg flere "blemmer" og rød hud på flere deler av kroppen. En forferdelig kløe. Ikke noe spesilt har jeg vert ute i grass eller mark heller. Dette har nå dukket opp igjen annen hver dag omtrent. Overalt på kroppen hvor "blemmene" bare blir større å større. Igår var jeg hos legen, der fikk jeg tatt noen blodprøver, som jeg skal få svar på om et par uker. Men i det jeg kom hjem igjen fikk jeg fullt "utbrudd". Smurte potetmel over hele kroppen for å lindre litt av kløen. Når dette etterkvart gikk over, å jeg kikket meg på beina, hadde jeg fått fullt av røde merker, dette ligner dødeblod i flekkevis over some område på beina mine. Maten jeg spiser er den samme som jeg alltid har spist. Omtrent 24 timer før første gangen dette "utslettet" kom, prøvde jeg noen nye smertestillende, Naproxen. I det lille heftet som følger med står det at man kan få bivirkninger som hudutslett. Jeg tok 3 av desse pillerne da, og så har jeg tatt 2 av dem tre dager siden. Kan det vere dem jeg reagerer på? Skal reise til syden om en uke, er litt bekymret om det skal vere noe spes. ute jeg er allergisk mot; som grass eller noe sant. Legen kunne ikke fortelle meg noe spesielt, fikk en resept med noen tabletter mot allergi/kløe. Skal hente disse idag. Håper det vil fungere. Håper noen kan svare meg, om noen vet va dette kan vere ! På forhand takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31500-kl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 15. juli 2001 Del Skrevet 15. juli 2001 Kjære Tommygirl Det kan være Naproxen du har reagert på og det du har fått er sannsynligvis en form for elveblest. Det er svært lite sannsynlig at allergi mot gress gir slike symptomer.Det er aller mest sannsynlige en legemiddelreaksjon (Naproxen) eller en reaksjon som ikke er rettet mot noe spesielt - elveblest kan komme plutselig og forsvinne like plutselig. Allergimedisiner hjelper ofte noe mot kløen, men ofte må du smøre deg med noe kløestillende i tillegg, f.eks. hvitvask som du får på apotek. Lykke til og god ferie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31500-kl%C3%B8e/#findComment-124790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.