Gå til innhold

Vanlig brus eller light?

Anbefalte innlegg

Gjest brusoman

Må skrive her fordi jeg ikke fikk lov til å sende innlegg på SF-forum for tiden (teknisk feil)

Jeg er på vei ut av SF ganske så godt, men det som henger igjen er at jeg er totalt avhengig av lightbrus. Jeg har bestemt meg for at jeg godt kan gå opp noen kilo i vekt hvis "belønningen" er at jeg blir kvitt SF. Derfor skal jeg slutte tvangstrening, og prøve å spise normalt, og middag hver dag. Men bør jeg også bruke vanlig brus istedetfor light?

Har tenkt masse på dette, ønsker veldig gjerne svar fra lege og jeg burde slutte med lightbrus. Har også hørt at lightbrus er kreftfremkallende og at man kan få MS av det. Dessuten er det mange tilsetningsstoffer. Men jeg vil jo ikke bli feit heller :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31515-vanlig-brus-eller-light/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Gratulerer og til lykke med din beslutning om at du vil unne deg normal mat !!!

Jeg vil ikke tro at det er noe i veien for at du drikker light brus i stedet for vanlig brus.

Jeg er ikke kjent med at lightbrus er kreftframkallende eller kan gi MS.

Gratulerer og til lykke med din beslutning om at du vil unne deg normal mat !!!

Jeg vil ikke tro at det er noe i veien for at du drikker light brus i stedet for vanlig brus.

Jeg er ikke kjent med at lightbrus er kreftframkallende eller kan gi MS.

Fra helsekost.net mottok jeg tidligere i år linken til denne artikkelen. Visst finnes det ankepunkter her - f.eks. refereres det kun til to medisinske kilder for påstandene, og tilslutt i artikkelen følger en bestillingskupong for et alternativt søtningsstoff.. Artikkelen gir allikevel grunn til ettertanke, dersom man er light-fanatiker.

http://www.angelwater.net/y2k/aspartame.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...