Gå til innhold

Utskjelling av personer i ubalanse

Anbefalte innlegg

Gjest nesten en svigermorsdrøm

Jeg har en svigermor som ikke er helt i ballanse. Hun har liten selvtillit (på de fleste områder) og opplever at alle er ute etter å ta henne (hun er alltid i forsvarspossisjon). Problemet er at hun er ekstremt opptatt av hva kona mi og jeg gjør. Hun legger seg opp i mange viktige valg vi gjør. Hun repeterer sine meninger i det uendelige (utrolig til selvtillit på dette området). Jeg har egentlig ikke problemer med å kommunisere med folk, men når en person tråkker meg helt opp i privatlivet stadig vekk, koker det stadig. Tidligere i år hadde min svigermor og jeg et oppgjør på telefonen. Jeg ble så sint at jeg bare slang på røret i en noe opphetet debatt. Etterpå fikk jeg høre at min svigermor da tok sovepiller. Mannen hennes fikk ikke kontakt med henne på nesten et døyn. Hun har tidligere snakket om at hun ikke burde leve lenger og hun tar endel sovepiller (så vi er litt redd for at hun en gang skal ta livet sitt). Problemet for meg er å leve i nærheten av en som ikke tåler og få kjeft, men som til stadighet tråkker meg og kona mi på tærne. Hva ville dere gjort? Svigermor får jo helt angst hvis vi nevner ordet psykolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31522-utskjelling-av-personer-i-ubalanse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rart hvor stor makt et "svakt" menneske kan få på en familie. Hun har bukta og begge nedene. Et eksempel som du beskriver her provoserer meg helt avsindig.

Min mor var også slik, skjønner du. Jeg "jobbet" i flere år med å frigjøre meg fra alle følelsene hun "bakte" inn i alt rundt seg.

Jeg valgte å flytte unna henne, og gå på familierådgivningskontor for å forstå og for å få styrke til å sette hardt mot hardt.

Det er en ufin metode svigemor her bruker. Det kan ikke fortsette så i samråd med din kone må dere plassere skapet der det skal stå.

Jeg plasserte skapet ift. min mor. Jeg nesten kuttet kontakten. Det værste oppi det hele for dere er at hun antagelig ikke har selvinnsikt. Slik at uansett hva dere gjør for å sette grenser så er dere de "slemme", men for deres egen del så må dere si ifra.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg viser til sisilies utmerkede innlegg.

Jeg mener at vanskelige og utidige personer må grensesettes uansett deres psykiske vansker og ubalanser. Det ligger en ekstrem makt i å (mis)bruke sin psykiske sykdom til å terrorisere, plage og styre sine nærmeste samt indusere skyldfølelse.

Min eneste innvending er: Du bør først prøve med andre mer konstruktive grensesettinger enn ren utskjelling. Det er fullt mulig å være kontant både i ord og adferd uten å måtte ty til utskjelling.

Gjest latino

HALLO

Jeg har opplevd det samme fra min egen mor fra jeg ble født. Det finnes et navn på slike mennesker. De er syke og diagnosen er PSYKOPAT!!!

Jeg skal prøve å guide deg til et flott innlegg fra et voldsseminar, som hjalp meg veldig mye. Dette er et innlegg fra en dame som heter Inger Wesche og som drev noe som het "Det gule huset" i Oslo, men av ukjente årsaker, er dette dessverre nedlagt i dag. Når det gjelder min erfaring innen data, så er den ikke av de beste så langt, så jeg blir nødt til å vise deg den eneste veien jeg vet om. Prøv å gjør følgende:

GÅ TIL KVASIR. Der skriver du inn post traumatisk stress disorder. (ALLE 4 ORDENE)

Nå går du øverst på siden. Der finner du en pil som kan bla deg til høyre og en pil til venstre. I midten er det en firkant med bokstavene: INNH. Trykk på sistnevnte.

Nå er du på innholdsfortegnelsen til nevnte voldsseminar. Ikke så langt ned på siden, finner du et innlegg skrevet at Inger Wesche. KLIKK DEG INN DIT!! Der skulle du finne en forklaring på hva dette menneske prøver å gjøre med dere og hva dere må gjøre for å overleve selv.

LYKKE TIL :oD

Gjest mallony

Jeg viser til sisilies utmerkede innlegg.

Jeg mener at vanskelige og utidige personer må grensesettes uansett deres psykiske vansker og ubalanser. Det ligger en ekstrem makt i å (mis)bruke sin psykiske sykdom til å terrorisere, plage og styre sine nærmeste samt indusere skyldfølelse.

Min eneste innvending er: Du bør først prøve med andre mer konstruktive grensesettinger enn ren utskjelling. Det er fullt mulig å være kontant både i ord og adferd uten å måtte ty til utskjelling.

Heisan

Din siste kommentar jobbes det mye med på livssyn og etikk forumet for tiden.

:o)

Annonse

Gjest mallony

Hvilken overskrift og hvilken dato?

Heisan

Et litt rart innlegg fra min side kanskje :o) Jeg ville bare fortelle at jeg føler vi på L.E forumet har jobbet med div. ubalanser. Det var helt generellt. *lol*

Ikke noen spesiell henvisning, hvis det ikke spesiellt ønskes. Men vi har da hatt våre ting å slite med.

Av diverse uhyggelige tendenser. Ingen spesielle personer var påtenkt.

Jeg fikk bare lyst å nevne det for deg og tro meg, ingen baktanker.

Jeg er ikke verdens lys :o)

Bare litt rar.

mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...