Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 8 år som siden i går ettermiddag har blitt svært blå på leppene (spesielt underleppen). Hun hevder at hun ikke har slått seg, at de ikke er vonde eller numme. Da dette ikke har gitt seg ennå, begynner jeg å lure på hva dette kan være en indikasjon på. Hun har badet i utebasseng etpar ganger i løpet av de to siste døgn, noe som naturlig nok kan framkalle blå lepper på grunn av kulde, men blåfargen er vedvarende døgnet rundt.

Det kan kanskje nevnes at hun lider av en medfødt defekt i urinveiene (reflux), uten at jeg vet om dette har noen relevans. Bestefaren var i sin tid plaget av blå lepper ved anstrengelse p.g.a. medfødt hjertefeil, men dette har aldri blitt påvist hos min datter.

Bør jeg kontakte lege for oppfølging/sjekk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31528-bl%C3%A5-lepper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dersom datteren din er i god form uten tegn til andpusthet ved fysisk aktivitet, ville jeg, slik du antyder, kle godt på henne og se om fargen gradvis normaliserer seg.

Hvis du føler deg utrygg på situasjonen eller ønsker en sikker vurdering, synes jeg du bør la en lege få "kikke" på henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31528-bl%C3%A5-lepper/#findComment-124532
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...