Gjest syrin Skrevet 27. august 2000 Del Skrevet 27. august 2000 Jeg har nå tatt zoloft 50mg i ca. 5-6 uker.for en tvangslidelse. Jeg har ikke merket noen bedring tvert imot synes jeg å merke en økende agressivitet... og bivirkninger i form av kvalme og magesmerter + mer diffuse fornemmelser. Det kan vel ta tid før det virker, men hvor lenge skal jeg se det ann?? Et annet spørsmål: Jeg drikker ikke ofte alkohol og vet jeg bør unngå dette sammen med zoloft. Jeg har ved 2 anledninger drukket 2 glass rødvin i løpet av en kveld. Reaksjonen har vært litt kvalme,svimmelhet + litt angstrengt pust(mulig jeg uroer meg litt for om det er farlig og har dårlig samvittighet ) har også merket en vanndrivende effekt og må løpe ofte på do påfølgende natt. Dagen etter har jeg vært "utenfor". Er dette "innbilte" reaksjoner eller typiske av blandingen alkohol-zoloft. kan det være farlig med 2 glass vin i løpet av en kveld??? Synes det er svært trist å ikke kunne unne meg dette i sosialt samvær med andre. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3153-ndhandre-zoloft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 27. august 2000 Del Skrevet 27. august 2000 Vanligvis må dosene ved OCD være høyere enn ved depresjon. Det forbauser meg derfor ikke at du ikke har effekt på 50 mg. Felleskatalogen sier: "Ved utilstrekkelig effekt forhøyes dosen trinnvis med 50 mg til maks 200 mg/døgn. Hver dosetitreringperiode bør vare 2-4 uker." Du har nå ventet lenge nok til å kunne øke dosen (etter avtale med legen din). Jeg ber mine pasienter vente med alkohol til de er stabilisert på den endelige dosen. Deretter kan de prøve seg frem. Begynn med ett glass - ikke to. Det er så store individuelle forskjeller i reaksjon at jeg ikke kan si om det du har opplevd vil være slik for deg alltid. "Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3153-ndhandre-zoloft/#findComment-21489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAGNI Skrevet 28. august 2000 Del Skrevet 28. august 2000 hei du! går ikke på zoloft, men seroxat. i likhet med deg hadde jeg magesmerter som varte lenge.... men, plutselig en dag var de borte! mht.alkohol var jeg skeptisk til å begynne med. startet "pent", og merket at det gikk bra. nå som jeg føler meg ganske bra psykisk (har vært deprimert i ett halvt år) synes jeg det er kjempekos å komme seg ut med venner igjen! sist jeg var ut drakk jeg 5 halvlitere i løpet av en lang kveld. ikke at det er noe mål i seg selv å drikke mest mulig, men ville bare si at det gikk bra. ble bare i veldig godt humør, og dagen derpå ble ikke værre enn i gamle dager da jeg ikke brukte medisin. håper ikke noen tolker dette feil i.om. at jeg "går god" for alkohol; måtehold er alltid best, men en sjelden gang i blant er det gøy å ta,n litt ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3153-ndhandre-zoloft/#findComment-21562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magali Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Vanligvis må dosene ved OCD være høyere enn ved depresjon. Det forbauser meg derfor ikke at du ikke har effekt på 50 mg. Felleskatalogen sier: "Ved utilstrekkelig effekt forhøyes dosen trinnvis med 50 mg til maks 200 mg/døgn. Hver dosetitreringperiode bør vare 2-4 uker." Du har nå ventet lenge nok til å kunne øke dosen (etter avtale med legen din). Jeg ber mine pasienter vente med alkohol til de er stabilisert på den endelige dosen. Deretter kan de prøve seg frem. Begynn med ett glass - ikke to. Det er så store individuelle forskjeller i reaksjon at jeg ikke kan si om det du har opplevd vil være slik for deg alltid. "Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen." Etter å ha brukt Zoloft i 8 mnd er min erfaring at toleransen for alkohol er lav. Har funnet ut at grensen min går vel 2-3 øl på en kveld, et glass vin eller to går også greit, det hjelper veldig å drikke mye vann (det gjelder jo selvfølgelig uansett) sannynligvis fordi alkohol brytes ned i leveren samtidig som Zoloft. Blir uansett mere redusert dagen derpå enn før, og har nesten sluttet å drikke. Så er det da godt for noe! Men som legen sier er nok dette er nok veldig individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3153-ndhandre-zoloft/#findComment-127956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.