Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært deprimert et års tid

går på zoloft 50 mg.daglig.men føler jeg meg mer deprimert en hva jeg har gjort på flere mnd.ser mørkt på fremtiden, føler meg trist,lei-inneslutta

Har vært deprimert og gått på antidepresiva mange ganger,så vet jo hvordan det er etter hvert.på goldbergstesten fikk jeg 60 poeng.Denne testen kan vel ikke tas helt seriøst eller?

Skal til legen om et par uker så går ikke dette over må jeg vel enten få andre medisiner eller øke dosen på de jeg har nå.

vet heller ikke hvorfor jeg er inne i en dypere depresjon nå.Har følt meg tålig bra helt til for et par uker siden

Får trøste meg med at det går vel over, ialfall om jeg tar sterkere medisiner.desuten bruker jeg heller ikke flaska denne gangen det har jeg gjort ved tidligere depresjoner.

Er det normalt og få slik tilbakefall da en går på antidepresiva, Eller skal jeg prøve en annen sort ssri.?

Sånn som jeg har det nå kan jeg ialfall ikke ha det i lengden kjenner jeg.

Å være deprimert tapper deg jo for mesteparten av kreftene . til slutt klarer du ikke gjøre noe annet en og være deprimert.Fy søren den som kunne bli kvitt depresjonen for alltid.

Dette innlegget ble vist både langt og rotete skrevet.

ialfall takker jeg for ev. svar, særlig fra andre som har hatt det sånn og det er det nok mange av.

MVH. LOTE

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31544-vedvarende-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Hva med å kutte ut medisinene? Jeg hadde det som deg, var deprimert i 5 år. Ingen medisiner hjalp. Jeg orket til slutt ikke mer av den "behandlingen" og kuttet medisinene ut over 4 mnd. Jeg fikk det mye bedre, det var som å våkne opp til livet!!! Borte var fjernheten og apatien, jeg kjente glede og sinne, jeg begynte å gå ned i vekt. Når smerten var der, var det VONDT (en fødsel er ingenting i forhold!), men jeg kjente samtidig hvordan jeg ble leget av meg selv, det var en fantastisk følelse!!!! Jeg har dessverre ikke mye godt å si om hjelpen jeg fikk av legene og sykehuset. Jeg mener de fokuserte altfor mye på medisinene. Etter å ha prøvd 20 sorter sa jeg altså stopp! Jeg har også mange vonde minner etter intens tvangsbehandling, noe jeg vel aldri får bearbeidet. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31544-vedvarende-depresjon/#findComment-124591
Del på andre sider

Hva med å kutte ut medisinene? Jeg hadde det som deg, var deprimert i 5 år. Ingen medisiner hjalp. Jeg orket til slutt ikke mer av den "behandlingen" og kuttet medisinene ut over 4 mnd. Jeg fikk det mye bedre, det var som å våkne opp til livet!!! Borte var fjernheten og apatien, jeg kjente glede og sinne, jeg begynte å gå ned i vekt. Når smerten var der, var det VONDT (en fødsel er ingenting i forhold!), men jeg kjente samtidig hvordan jeg ble leget av meg selv, det var en fantastisk følelse!!!! Jeg har dessverre ikke mye godt å si om hjelpen jeg fikk av legene og sykehuset. Jeg mener de fokuserte altfor mye på medisinene. Etter å ha prøvd 20 sorter sa jeg altså stopp! Jeg har også mange vonde minner etter intens tvangsbehandling, noe jeg vel aldri får bearbeidet. Lykke til!

Medisinene hjelper nok noe,tør ikke tanken på sånn jeg hadde det for noen år siden uten medisiner

Lite søvn , mye drikking.

Nå klarer jeg tross alt og jobbe, uten medisiner hadde jeg blitt sprø ,tror jeg.

uten medisiner er jeg og redd jeg hadde drukket mye og,

nå drikker jeg bare da jeg har lyst på , et par ganger for mnd.

uten medisiner hadde jeg gjerne drukket hver kveld for og dempe depresjonen,selv om drikking ikke hjelper noe, hjelper det jo akkurat da en drikker, så blir alt mye verre etterpå.

Nei det tør jeg ikke ,heller

medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31544-vedvarende-depresjon/#findComment-124700
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er svært synd dersom du har gått et helt år på Zoloft 50 mg uten doseøking dersom effekten har vært mangelfull.

Hos svært mange er 50 mg for liten dose, og jeg synes det er svært synd at legene ikke følger opp med doseøkning.

Neste trekk i behandlingen skal være økning av dosen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31544-vedvarende-depresjon/#findComment-124797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...