Gå til innhold

Uttak fra minibank


Gjest rota

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Max grense er ofte kr 10.000 pr. uke.

Men jeg prøvde å ta ut kr 5.000,- i minibank på en gang og det gikk ikke, dvs, det ble bokført som uttak, men jeg fikk ingen penger av minibanken. Måtte oppsøke bankfilialen og få dem til å ordne opp, og det gikk heldigvis greit.

Etter det har jeg bare tatt ut 2.000 kr pr gang, har jeg bruk for større beløp. å har jeg gått banken.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max grense er ofte kr 10.000 pr. uke.

Men jeg prøvde å ta ut kr 5.000,- i minibank på en gang og det gikk ikke, dvs, det ble bokført som uttak, men jeg fikk ingen penger av minibanken. Måtte oppsøke bankfilialen og få dem til å ordne opp, og det gikk heldigvis greit.

Etter det har jeg bare tatt ut 2.000 kr pr gang, har jeg bruk for større beløp. å har jeg gått banken.

Hilsen

Det har jo ingenting med uttaksgrense å gjøre - det var jo rett og slet en teknisk feil i minibanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Det har jo ingenting med uttaksgrense å gjøre - det var jo rett og slet en teknisk feil i minibanken.

De fant ingen teknisk feil i minibanken. Det var penger i minibanken, og penger nok på kontoen.

Filialen var åpen da det skjedde, så de fikk ordnet opp i miseeren med en gang, men ingen skjønte hvorfor minibanken ikke ville betale ut beløpet, unntatt at det var et for stort beløp å ta ut på en gang.

Jeg fikk pengene inn på konto et par dager etterpå, sammen med en unnskyldning.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er på kortet ditt det er en grense, ikke i hver enkelt minibank. Jeg tror jeg kan ta ut 9600 kr i løpet av 7 dager...

Ja, jeg visste jo forsåvidt at det er kortet som styrer, men jeg mente da de som eier de forskjellige minibanker, altså DnB Nor, Nordea, og hva de heter alle sammen, om de har en felles grense de setter på alle kort. Vi har nemlig en diskusjon, den ene sier at ingen kan ta ut mer enn 9.900, mens en annen sier at det går an å ta ut f.eks 18.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Ja, jeg visste jo forsåvidt at det er kortet som styrer, men jeg mente da de som eier de forskjellige minibanker, altså DnB Nor, Nordea, og hva de heter alle sammen, om de har en felles grense de setter på alle kort. Vi har nemlig en diskusjon, den ene sier at ingen kan ta ut mer enn 9.900, mens en annen sier at det går an å ta ut f.eks 18.000.

Når du tar ut penger fra minibanken står det beløpsgrensene på kvitteringen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg visste jo forsåvidt at det er kortet som styrer, men jeg mente da de som eier de forskjellige minibanker, altså DnB Nor, Nordea, og hva de heter alle sammen, om de har en felles grense de setter på alle kort. Vi har nemlig en diskusjon, den ene sier at ingen kan ta ut mer enn 9.900, mens en annen sier at det går an å ta ut f.eks 18.000.

9900,- i min bank, men er du kjapp nok, så kan du i visse tilfeller få ut det samme beløpet i en annen bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Ja, jeg visste jo forsåvidt at det er kortet som styrer, men jeg mente da de som eier de forskjellige minibanker, altså DnB Nor, Nordea, og hva de heter alle sammen, om de har en felles grense de setter på alle kort. Vi har nemlig en diskusjon, den ene sier at ingen kan ta ut mer enn 9.900, mens en annen sier at det går an å ta ut f.eks 18.000.

" Uttaksgrenser

I Norge:

Ved varekjøp kan kortet benyttes for beløp inntil det som er disponibelt på konto. For minibankuttak maksimalt kr 9900 i en fire dagers periode.

I utlandet:

Beløpsgrense på bruk av kort ved varekjøp er inntil disponibelt beløp på konto. Beløpsgrensen for uttak av kontanter i minibank/bank i utlandet er kr 12 500,- per 4 dager."

Dette gjelder for kort i Skandiabanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Uttaksgrenser

I Norge:

Ved varekjøp kan kortet benyttes for beløp inntil det som er disponibelt på konto. For minibankuttak maksimalt kr 9900 i en fire dagers periode.

I utlandet:

Beløpsgrense på bruk av kort ved varekjøp er inntil disponibelt beløp på konto. Beløpsgrensen for uttak av kontanter i minibank/bank i utlandet er kr 12 500,- per 4 dager."

Dette gjelder for kort i Skandiabanken

Takk, det er nesten det samme som DnB, der er uttak i minibank kr. 9.900, men bruk av kort for varekjøp har en grense på kr. 60.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg visste jo forsåvidt at det er kortet som styrer, men jeg mente da de som eier de forskjellige minibanker, altså DnB Nor, Nordea, og hva de heter alle sammen, om de har en felles grense de setter på alle kort. Vi har nemlig en diskusjon, den ene sier at ingen kan ta ut mer enn 9.900, mens en annen sier at det går an å ta ut f.eks 18.000.

Nei, grensene ligger i kortet og ikke i minibanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, grensene ligger i kortet og ikke i minibanken.

Ja, jeg er klar over det, men det er jo banker som styrer kortene, og dermed uttakene fra sine minibanker, så jeg lurte bare på om bankene hadde lagt inn samme sperre på kortene. Eller om noen banker har høyere grense enn andre. Har fått inntrykk så langt at ingen har over 9.900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er klar over det, men det er jo banker som styrer kortene, og dermed uttakene fra sine minibanker, så jeg lurte bare på om bankene hadde lagt inn samme sperre på kortene. Eller om noen banker har høyere grense enn andre. Har fått inntrykk så langt at ingen har over 9.900.

Jeg tror også at ingen har over 9900,- pr dag, men det finnes alltid måter å lure systemene på, som f.eks. å ta ut flere ganger etterhverandre slik at det første uttaket ennå ikke er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...