Gå til innhold

ønske om sykehusopphold

Anbefalte innlegg

Gjest venninde

Jeg har ei venninne som har vært innlagt på sykehus flere ganger på grunn av anorexi. Både somatisk og psykiatrisk. I den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig at pasienter med anorexi "ønsker" seg inn på sykehuset igjen en stund etter at de er skrevet ut. Synes dette gjentar seg hver gang.....hun blir skrevet ut og det går bra i starten, men så begynner hun å savne omsorgen på sykehuset og starter og sulte seg igjen. Målet blir forandret fra å ville bli frisk, til å ville inn på sykehus igjen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg, jeg vil jo selvfølgelig at hun skal bli innlagt når hu blir dårlig, men samtidig så virker det liksom så nyttesløst når hu bare går inn og ut fra sykehuset. Bør jeg oppfordre henne til å klare seg selv utenfor sykehuset, eller bør jeg oppfordre henne til å ta i mot hjelpen hu får på sykehuset? Av og til virker det som sultingen kommer KUN av ønsket om sykehusopphold, og ikke av redsel for å legge på seg.

Ble kanskje litt rotete det her....men håper noen kan gi et fornuftig svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31563-%C3%B8nske-om-sykehusopphold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjenner jo ikke din venninne,men tviler på at hun ønsker å bli innlagt.

Tror heller at hum sitter inne i et mønster der ønske om å bli tynn er alt som betyr noe,sånn er det for meg...

Jeg er nå innlagt for tredje gang(alle lange opphold),og det er lenge til jeg slipper ut...innleggelsene er langt fra frivillige.Jeg vil ut(helst dø).

Vil bli tynn.Er lubben og ekkel,uansett hva andre påstår..

Alt er håpløst,meningsløst.

Bare rot,kaos,jævlig...Ønsker å ta mitt eget liv,men blir for godt passet på til at jeg får sjansen...

Går med sonde og det er IKKE noe jeg ønsker,tvert imot!!

Tviler på at hun vil bli tvangsforet,for det er jævelig!!

Håper venninen din får den hjelpen hun trenger til å få det bra,og bli frisk.

Anorexi er et helvete jeg ikke en gang unner min verste fiende.

Huff,dette ble mer en liten utblåsning fra meg en et svar til deg,unnskyld!!Men takk for at du leste dette(hvis du gjorde det da).

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er et svært vanlig problem, ikke bare ved anorexi.

Dette er en av hovedgrunnene til at vi nå alltid prøver å behandle flest mulig poliklinisk (uten innleggelse).

Når en legger personer inn, skal en alltid være klar over den antiterapeutiske effekten som kan oppstå nettopp slik du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...