Gjest student81 Skrevet 14. juli 2001 Del Skrevet 14. juli 2001 jeg har lest en del av innleggene som omhandler kvalme og vil gjerne kommentere dette. jeg har selv vært endel plaget med kvalme og gikk derfor etter flere år til lege uten å få noen resultater. jeg har hatt en ganske vanskelig og ustabil oppvekst, og bestemte meg for å gå i terapi for voksne barn av alkoholikere\narkomane eller andre typer vanskeligstilte familier. jeg nevnte helt tilfeldig denne kvalmen, og da sa terapeuten at dette hadde hun hørt flere fortelle, spesielt jenter. jeg tenkte spesielt på et innlegg jeg leste om ei jente som ble kvalm av å dusje i mer enn 5 minutter, hvor legen svarte at det eneste var å begrense dusjingen. jeg synes det er utrolig trist at det ikke forskes mer på dette området, det er utrolig mange som reagerer fysisk på ting som foregår i omgivelsene og i hodet, selv mange år etter hendelsene. dette kan være alt fra kvalme, hodepine, magevondt, spisevegring, det å være trenings\arbeidsnarkoman og mange,mange flere ting. dette gjør faktisk hverdagen uutholdelig for mange, og de føler seg maktesløse og blir utrolig slitne av å gå rundt å ha det slik. for min og mange andres del har dette gått ut over jobb og skole. jeg vil bare gjerne oppfordre både leger og pasienter til å ha dette i bakhodet når ikke prøveresultater viser noe som helst spor av sykdom. akkurat dette med å ha vokst opp i en vanskelig situasjon kan gjøre at et menneske fortrenger utrolig mye vonde ting, og da er det kanskje ikke så rart at kroppen reagerer.... til slutt vil jeg bare si at det vil gå over etterhvert, man må bare ta tak i problemene istedetfor å prøve å dempe dem ned. jeg ønsker svært gjerne tilbakemelding, både av publikum og lege:) hilsen ellers frisk jente på 20 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31566-kvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 15. juli 2001 Del Skrevet 15. juli 2001 Tusen takk for en viktig påminnelse og for at du delte din erfaring ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31566-kvalme/#findComment-124742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.