Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en voldsom hoste i det siste. Virker som om jeg har veldig "fast" slim. Jeg ble smittet av kjæresten min som hadde hoste for et par uker siden. Ellers så har jeg verken feber, eller føler meg spesielt dårlig, det er kun hosten. Det som forstyrrer veldig er at jeg våkner om nettene og får "hosteanfall". Spesielt ubehagelig var det i dag tidlig da jeg ikke fikk puste. Av og til når jeg hoster føles det nesten som om jeg skal kaste opp, men det gjør jeg ikke. Jeg har kjøpt en naturlig hostesaft i dag (Propolis mikstur, sterk).

Jeg håper du har noen råd til meg. Ellers så er jeg i militæret, så jeg tenkte å være i sykekøen på mandag hvis jeg ikke blir noe bedre.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31579-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Utover hostsestillende midler er det kanskje ikke så mye å gjøre foreløpig.

Legen kan evt. vurdere om det foreligger en infeksjon som du kan bli fortere kvitt med antibiotika eller om hosten har en annen årsak f.eks. astma (dog er dette vanligvis en lite aktuell diagnose ved kortvarig hoste).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31579-hoste/#findComment-124835
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...