Gå til innhold

øyekatarr eller allergi? .. kontaktlinser

Anbefalte innlegg

Gjest kontaktlinseslangen

Hei,

De to siste dagene har øynene mine være hovne og røde, pluss at det har kommet ekstra verk ut av dem. Jeg er forskjøla, så sjansene er vel der for at det er en forbigående øyekatarr? Men det som bekymrer meg er at jeg bruker kontaktlinser, slike endagslinser, hver eneste dag. Kan det hende at jeg er allergisk mot kontaktlinsene? Jeg har brukt kontaktlinser helt siden i vinter, og har aldri opplevd slike problemer før. Jeg har heller ikke brukt kontaktlinser de to siste dagene.

Hvis det bare er en forbigående øyekatarr i forbindelse med forskjølelsen, er det da trygt å bruke kontaktlinser i denne perioden? Er det å anbefale liksom? Jeg er ganske avhengig av dem.

Takk på forhånd!

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære kontaktlinseslangen

Det mest sannsynlige er at du har en vanlig øyekatarr og da vil nok kontaktlinsene irritere øynene ekstra mye i denne perioden. Det lureste er nok å bruke briller så lenge du har infeksjon på øyet - en slik infeksjon pleier ikke vare så lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...