Tinaliten Skrevet 15. juli 2001 Del Skrevet 15. juli 2001 Sliter med noe som er både pinlig og plagsomt. Hele den venstre siden av underlivet (kjønnsleppen) er hoven, småknudrete og veldig øm. Dette har vart noen uker, og blir bare verre. Lurer på om det går an å få åreknuter her, eller om det er noe annet? Er gravid i 20. uke, og var veldig plaget av hemorroider i forrige svangerskap. Det er derfor jeg lurer på om det er blodårene denne gangen, også? Har også veldig åreknuter på venstre bein; flere blodårer "ligger utenpå" huden, og et ganske stort område er blått og rødt - som et stort blåmerke. Mulig det er innbilning, men jeg synes egentlig at store deler av venstre siden er øm - nedover låret, opp mot magen, og ned leggen. Kan det være noe farlig, og er det noe å gjøre med - eller må jeg bare belage meg på at dette er vanlige svangerskapsplager? - Og er det noen risiko for blopropp og lignende? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31595-%C3%A5reknuter-i-skrittet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o Skrevet 16. juli 2001 Del Skrevet 16. juli 2001 Åreknuter og hemorrhoider er egentlig to ulike former for det samme, nemlig utvidelse av vener. Dette er nokså vanlig i svangerskapet. Det du kjenner på den ene kjønnsleppen er nok noe av det samme. Stort sett er dette ufarlige ting som går tilbake etter fødselen, men det er nok en del kvinner som får vedvarende plager også etter en fødsel. Du kan til en viss grad forebygge hemorrhoider ved å holde et kosthold som forhindrer treg mage. Det er også bra forebyggelse å gå en del, gjerne en tur to ganger for dagen. Ellers er det vel rimelig at du får lege eller jordmor til å se på deg neste gang du er til kontroll. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31595-%C3%A5reknuter-i-skrittet/#findComment-124954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.