Gå til innhold

Sobril mot flyskrekk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei!

Jeg har også brukt Sobril mot flyskrekk, og opplevde akkurat det samme. Fortsatt anspent og urolig etter 25mg.

Jeg har prøvd Valium 10mg Valium med bedre resultat. Valium har en sterkere muskelavslappende effekt enn Sobril slik at i alle fall jeg følte meg mer avslappet.

Det er neppe farlig å ha i seg 2x 25mg, men jeg ville ha spurt en lege før jeg gjorde det. 25mg er den høyeste styrken Sobril selges i.

Det beste er jo egentlig å fly til man blir vant til det, men det vet jeg godt er lettere sagt enn gjort. Men det hjelper meg litt å tenke at det faktisk ikke er noe mer unaturlig i å sette seg i et fly enn å sette seg i en bil, selv om det føles slik. Faktisk sier statistikk at kjangsen for å styrte med fly er mindre enn kjangsen for å vinne en million i lotto...

For flyvertinner er det like vanlig å møte folk med flyskrekk som å gre håret. Om du gjør oppmerksom på flyskrekken, vil de ta ekstra godt vare på deg og gi forklaring på f.eks. rare lyder og turbulens.

Om du blir skremt av lyder, er det en god ide ikke å sitte rett ved vingene.

Jeg ønsker deg en best mulig tur hjem igjen. Jeg skal tenke på deg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31643-sobril-mot-flyskrekk/#findComment-124941
Del på andre sider

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o

Sobril har maksimal virkning 2 - 4 timer etter man har tatt tabletten, det kan være du tok den for sent da du fløy sist.

To tabletter på 25 mg er en stor dose, og kan gi søvnighet og slapphet. Må ikke kombineres med alkohol!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31643-sobril-mot-flyskrekk/#findComment-124977
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...