Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor fotvorte på den ene tåa. Jeg har hatt den i cirka 3 måneder, og siden den så ut som om den holdt på å "dø", prøvde jeg å klippe den bort for to dager siden. Siden da har den blødd. Hva bør jeg gjøre nå? Bør jeg få en lege til å fjerne den? Kommer den til å spre seg/bli større?

Takknemlig for svar;o)

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o
Skrevet

Fotforter er som andre vorter - en plage, men de går over av seg selv før eller siden. Men siden kan av og til være flere år.

Jeg pleier å anbefale vortemidlet Verucid til mine pasienter. Det er et slags lim som legger seg over vorten, det inneholder et stoff som er giftig for vortevev, slik at den til slutt sykner hen og dør.

Imidlertid kan dette ta lang tid, særlig der hvor det er tykk hud under føttene. Les bruksanvisningen, og hold på en god stund - kanskje flere uker.

• 1 måned senere...
Skrevet

Fotforter er som andre vorter - en plage, men de går over av seg selv før eller siden. Men siden kan av og til være flere år.

Jeg pleier å anbefale vortemidlet Verucid til mine pasienter. Det er et slags lim som legger seg over vorten, det inneholder et stoff som er giftig for vortevev, slik at den til slutt sykner hen og dør.

Imidlertid kan dette ta lang tid, særlig der hvor det er tykk hud under føttene. Les bruksanvisningen, og hold på en god stund - kanskje flere uker.

Jeg har hørt at man kan bli kvitt fotvorter ved å gni innsiden av et bananskall på vorta - morgen og kveld (gjerne oftere) i et par uker. Jeg vet ikke hva det er i bananskall som virker på vortene, men kanskje det er noen der ute som vet det?. Lykke til, Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...