Gå til innhold

Hva skjedde med meg? Legen?

Anbefalte innlegg

Gjest jente21

Jeg var i utlandet et år hvor det ble utrolig mye drikking. Jeg og vennene mine drakk så og si hver dag, og det eneste vi drakk var ren vodka. Ofte var jeg full hele helger i strekk. La meg full fredag kveld, våkna full tidlig lørdag morgen og begynte å drikke igjen osv.

Etterhvert ble jeg dårlig, fikk magesmerter når jeg spiste, og noen ganger fikk jeg en slags anfall hvor jeg ble kvalm og fikk en slags krampe i magen og det samla seg masse spytt i munnen som jeg var nødt til å spytte ut.

En annen ting som skjedde var at jeg begynte å forandre meg når jeg drakk. Jeg kunne gjøre de sykeste ting som å prøve å ta selvmord, helle i meg masse medisiner, og andre ting som jeg ALDRI ville gjort i edru tilstand. Men likevel bare fortsatte jeg å drikke.

Nå drikker jeg bare en skjelden gang, jeg tør ikke annet. Jeg vet aldri hva som kan skje. Jeg føler at jeg har et helt annet forhold til alkohol en mine venninner her i Norge og det plager meg litt. Skulle ønske jeg kunne kose meg meg med kjæresten og dele en flaske vin, men dagen blir da som regel ødelagt. Jeg får bare lyst på mer og sier en hel del sårende ting. Og får jeg mer, da kan det bli ille.

Jeg vurderer nå å slutte helt å drikke. Lurer på hva legen råder meg til? Tror du jeg har tatt skade av det innvendig, og hva skyldes oppførselen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31657-hva-skjedde-med-meg-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o

Stort og langvarig alkoholforbruk vil etter hvert føre til skader på nervesystemet, slik at alkoholen virker på en annen måte.

Hos de fleste virker en moderat dose alkohol slik at man blir avslappet og i godt humør, mens hos enkelte som har alkoholskader vil rusen bli helt anderledes, slik at man endrer personlighet, blir aggressiv og nedstemt. Ofte vil man få black-out, slik at man ikke husker hva som hendt kvelden i forveien.

De som har denne reaksjonen på alkohol er nødt til å holde seg borte fra alkohol i lang tid fremover - kanskje hele livet, ellers har de lett for å rote seg opp i situasjoner hvor man skader seg selv eller andre.

Du bør søke hjelp hos lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...